Gå til innhold

Lyst på steinalder PC?

Gjest medlem-1023

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1023

Hei, hei... Jeg har da altså liggende en gammel IBM PS/2 med fargeskjerm, 3,5" floppy og 10mb harddisk (vet ikke om det følger med tastatur). Denne har jeg ikke bruk for og det er jo synd å kaste slikt. Så da tenkte jeg at jeg heller får ta og gi den bort til en eller annen. bor du i Ålesund kan du komme og hente den, hvis ikke får du betale frakt.

Hvis dette er noe for deg så send meg en epost på [email protected] og skriv en kort forklaring på hvorfor akkurat du kan tenke deg en steinalder PC. (kanskje skrivemaskinen gikk til h... i går, eller du har unger du vil lære DOS :-)

Endret av medlem-1023
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags prosessor har den? sd eller edo ram.

Kunne godt tenkt meg en gammel pc som kunne kjøre dc hub, og dedikert spill server på lan. Jeg driver ofte lokalt lan hvor pcen hovedsakelig ville bli brukt. Tilsammen har vi faste lanerne skrapt sammen 1gb sd ram fra forskjellige havarerte pcer. Vi har også en pentium 2 prosessor uten hk og en amdk6-2 prosessor også uten hk. Mesteparten stammer fra et lyn rammet nettverk.

Om ibm ikke tar sd ram eller jeg ikke får den hadde jeg vært svært takknemlig om noen ville gi eller selge meg et pentium2 hovedkort, type slot. Eller hk med cpu, og støtte for sd ram hadde også vert greit.

send meg en mail om du vil selge/donere noe utgått pc utstyr, eller skriv i denne posten,

[email protected]

Lenke til kommentar
Hva slags prosessor har den? sd eller edo ram.

Kunne godt tenkt meg en gammel pc som kunne kjøre dc hub, og dedikert spill server på lan. Jeg driver ofte lokalt lan hvor pcen hovedsakelig ville bli brukt. Tilsammen har vi faste lanerne skrapt sammen 1gb sd ram fra forskjellige havarerte pcer. Vi har også en pentium 2 prosessor uten hk og en amdk6-2 prosessor også uten hk. Mesteparten stammer fra et lyn rammet nettverk.

Om ibm ikke tar sd ram eller jeg ikke får den hadde jeg vært svært takknemlig om noen ville gi eller selge meg et pentium2 hovedkort, type slot. Eller hk med cpu, og støtte for sd ram hadde også vert greit.

send meg en mail om du vil selge/donere noe utgått pc utstyr, eller skriv i denne posten,

[email protected]

Tror du den har sd eller edo ram?? :roll:

Menneh, du har vel ikke en Pentium2 450mhz et sted??

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

tror nok denne maskina er litt for gammel til å være nyttig på LAN, har vel en intel 8088 prosessor eller no slikt med 1mb (640kb) med ram.

det er visst ikke mange som er interessert så sjansen for å få maskina burde være gode bare man har lyst på et slikt klenodium. :-)

Lenke til kommentar

Fy skam seg de som kaster datamaskiner!

Leste for en stung siden i dagbla' at det var noen som kastet en datamaskin på dynga fordi den "ikke kunne ta internett" <--- Dle rett og slett sint da jeg leste det! :evil:

Folk som kaster datamaskiner burde ikke få lov til å kjøpe seg en ny en!!!

MIN mening!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

folk har litt for mye bruk og kast mentalitet synes jeg.

skulle vært bedre returordninger for slikt, da mye datautstyr som kastes faktisk virker. firmaer kaster en hel masse gammelt (pentium 1 maskiner etc.). vet om en del folk som får tak i utdaterte datamaskiner på jobben for å mekke på eller til ungene som lærerikt leketøy.

det siste positive jeg hørte var en kommune eller et firma tror jeg som hadde bestemt seg for å skifte ut hele maskinparken. de ga derfor de gamle maskinene til en skole. offentlige skoler har ofte dårlig råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...