Luske_Ludvig Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Trekker endel ned når bildet mangler exifdata. Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Trekker endel ned når bildet mangler exifdata. 8542684[/snapback] Hvordan kan manglende exif-informasjon trekke ned? Herregud. Bilder var fint, det. Litt kjedelig vinkel og utsnitt, og du kunne fint justert fargene for å gjøre bildet enda mer spennende Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Trekker endel ned når bildet mangler exifdata. 8542684[/snapback] Hva i hule har Exif-dataene med selve bildet å gjøre? Bildet blir vel ikke annerledes med de? De siste ukene har det vært mye mas om dette, greit nok at det kan være kjekt å vite innstillingene bildet er tatt med, men trenger jo ikke de for å kommentere et bilde. Til bildet: Helt greit makrobilde, mangler litt på skarpheten og lyset er kanskje ikke av det meste spennende slaget. Men kult med masse pollenstøv. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Bildet var bra det. Vet at det er vanskelig å treffe med fokus på sånne bilder. Tror bildet hadde blitt litt mer detaljrikt dersom du hadde brukt blits. Håper fluen ikke har pollenalergi. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Dette hadde vært fett om det var i fokus Er det et mindre utsnitt av et større originalbilde? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Dette hadde vært fett om det var i fokus Er det et mindre utsnitt av et større originalbilde? 8542885[/snapback] Fokus ? Hva prater du om ? Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Dritfett! Ser ikke noe i bildet som hadde blitt bedre ved å slenge på exif, jeg bedømmer bilder ut fra det jeg ser, ikke noen tall Lenke til kommentar
joostein Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg synes bildet virker litt undereksponert, noe som gjør at fargene generelt blir kjedelige og lite saturerte. Ellers et fint bilde som viser hvordan bestøving fungerer i praksis:) Lenke til kommentar
BokehDigger Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Kanskje Luske_ludvig kan komme med en liten forklaring til oss undrende på hvorfor bildet ville blitt bedre med exifdata... Jeg har ikke med exifdata i fotoalbumet... (?) Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Stilig bilde. Jeg synes du har truffet godt med fokusen, i motsetning til hva noen andre her sier. Jeg ser at beina ikke er helt i fokus, men kroppen er jo det. Bildet er dog litt grått, med et slør over seg. Det fikser du nok lett i Photoshop. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Dette hadde vært fett om det var i fokus Er det et mindre utsnitt av et større originalbilde? 8542885[/snapback] Fokus ? Hva prater du om ? 8542936[/snapback] Bildet er ute av fokus. Hun spør om du har tatt et stort utsnitt, eller om bildet ikke er beskjært noe. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Dette hadde vært fett om det var i fokus Er det et mindre utsnitt av et større originalbilde? 8542885[/snapback] Fokus ? Hva prater du om ? 8542936[/snapback] Bildet er ute av fokus. Hun spør om du har tatt et stort utsnitt, eller om bildet ikke er beskjært noe. 8544055[/snapback] Så fluen er ikke i fokus ? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er nok ikke 100% skarphet der nei, iallefall slik jeg og Juliess ser det... Lenke til kommentar
ttd Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Flott bilde. Hele fluen er naturlig nok ikke i fokus, men jeg ser ikke noen grunn til å pirke på det. En runde med oppskarping ville kanskje være på sin plass, hvis du ikke allerede har gjort det. EXIF-maset trenger du ikke bry deg om. Teknisk info om arbeidet bak bildet er helt irrelevant når man skal kritisere det. Men det er selvfølgelig på plass med litt info om man spør om tips for å forbedre bildet. Jeg ville kanskje boostet fargene litt med levels/curves også. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Er rimlig begrenset dybdeskarphet ved macro, noe som ikke alle er klar over og ofte beskriver som feil / dårlig fokus. Men fluen er rimlig i fokus og rimlig skarp her hos meg, forgrunn og bakgrunn er uskarp..... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Om du ikke ser at det ikke er 100% skarpt så skal jeg ikke krangle på det, men det ser ut som om du har croppet litt for mye... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Denne er f.eks skarpere... Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Om du ikke ser at det ikke er 100% skarpt så skal jeg ikke krangle på det, men det ser ut som om du har croppet litt for mye... 8544614[/snapback] De er lite croppet, men den andre du viser til er litt skarpere .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå