CeFoWn Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Skal kjøpe et lydkort, minium pris: 500 kr hører masse musikk og spiller veldig mye, ser på serier... Jeg vil ha et lydkort som fikser det meste "god kvalitet" ikke noe skurre lyder eller summing, som jeg har på det intregrerte hovedkortet det er veldig liten skurring og summing men plagsom når jeg skal surfe på nettet. noen å anbefale? kopier gjerne nettside til den dere anbefaler Kahrs Endret 5. mai 2007 av CeFoWn Lenke til kommentar
Paull Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Minimum 500? Hva med et M-Audio Audiophile 2496? Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 M-Audio sikter litt mere på lyd redigering og lyd inspilling. Til spill og film holder et creative kort i lange baner. X-fi serien er blitt ganske billig, tror du skal få tak i ett til rundt 5-600 kr. En billig en: https://prisguiden.no/product.php?productId=56445 Men skal nok være bra lyd skal du se. Lenke til kommentar
CeFoWn Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 gjør det noe vis det kommer luft fra en vifte på lydkortet? skurrer den da? eller er det helt stille? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Forstår ikke helt hvorfor den skal skurre vis det kommer en vifte som blåser luft på den, er vel bare bra for lydkortet da det blir kjølt litt ned. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 hører masse musikk og spiller veldig mye, ser på serier...Jeg vil ha et lydkort som fikser det meste "god kvalitet" ikke noe skurre lyder eller summing, som jeg har på det intregrerte hovedkortet det er veldig liten skurring og summing men plagsom når jeg skal surfe på nettet. 8542618[/snapback] Problemet med skurring kommer av dårlig skjerming av lydkretsen som er integrert med de andre kretsene på hovedkortet. Ethvert PCI-lydkort vil fjerne denne type støy. Siden du spiller mye vil jeg anbefale Audigy 2 eller X-Fi. Jeg har selv M-Audio Audiophile 2496. Dette kortet er mer rettet mot musikk- og lydproduksjon. Dette kortet har heller ikke analog surround-utgang slik som de fleste konsumerlydkort, så man må bruke S/PDIF til dette (kun AC3 pass-through). Heller ikke EAX og lignende teknologier man finner i spill finnes på dette kortet, men Audiophile 2496 fungerer utmerket til både spill og film. gjør det noe vis det kommer luft fra en vifte på lydkortet? skurrer den da? eller er det helt stille? 8543345[/snapback] Luft (vind) har ingen elektriske eller elektromagnetiske egenskaper, slik at det ikke vil oppstå noe som helst støy e.l. av dette. Tvert imot, god luftsirkulasjon inni PCen din er bare sunt for elektronikken med tanke på avkjøling. Lenke til kommentar
CeFoWn Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Har tenkt å kjøpe denne: http://shop.pcsupport.no/PartDetail.aspx?q=p:1126512;c:36133 Eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326406 hva anbefaler dere? Det siste jeg trenger er et lydkort som lager skurre lyder i headsettet mitt! Mvh CeFoWn Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Kjøp et Creative X-Fi kort. X-Fi XtremeMusic. X-Fi Xtreme Gamer har problemer med støy. Ikke kjøp Sound Blaster Surround 5.1, som er et gammelt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå