Maxiraze Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg lurer litt på med derre klokking i phoenix biosen. Hvilke av tingene er det jeg skal skru opp på får å klokke Funnet ut så my at jeg skaø gå i jumfree conf å fixe, men ikke hva jeg skal stille på. Og en ting til hva skal jeg gjøre får at pcen ikke klokker seg selv ned etter at jeg har klokket den opp?? Bilde av bios Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Er en stund siden jeg har gjort dette så har glemt alt så og si Men er det bare på CPU Frequency jeg kan stille på eller var det også CPU multiplier, PCI express clock og CPU Voltage ?? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 trykk på den og se om du kan skrive et annet tal som f.eks 240? ikke lagre 240, men se om du kan skrive inn et annet tall se også på den mappen? som er nr 2 der, overclock option. kanskje deter noe der? Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 jada har prøv å skrevet noe annet der, men så blir det slik at dne klokker seg selv ned nårjeg starter maskinen på nytt. Lenke til kommentar
NoClueAtAll Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) jada har prøv å skrevet noe annet der, men så blir det slik at dne klokker seg selv ned nårjeg starter maskinen på nytt. 8543716[/snapback] Prøvd å trykke +/- mens det du skal endre på er "opphøyd"? Og du må huske og lagre endringene dine før du går ut av BIOS'n... I ditt tilfelle skal du trykke F10 for å lagre Edit: sett multiplieren til noe annet enn auto kan vere en ide.. Endret 5. mai 2007 av NoClueAtAll Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 jada har prøv å skrevet noe annet der, men så blir det slik at dne klokker seg selv ned nårjeg starter maskinen på nytt. 8543716[/snapback] Prøvd å trykke +/- mens det du skal endre på er "opphøyd"? Og du må huske og lagre endringene dine før du går ut av BIOS'n... I ditt tilfelle skal du trykke F10 for å lagre Edit: sett multiplieren til noe annet enn auto kan vere en ide.. 8544847[/snapback] Har prøv +/- ja og har husket å lagre, det som skjer er jo at den klokker seg lavere en det bruker å stå på, når jeg setter den på 2ghz går det fint men når jeg setter den høyere klokker den seg ned til 1.8ghz etter restart av maskinen. Og ja trur det kan være noe med multiplieren jeg skal gjøre noe med men er usikker, vet heller ikke hva jeg skal sette den på. Det er liksom veldig mange valg der. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) trur det var noen som snakket om at cool and quite eller hva det nå heter står på, som klokker ned cpuen av seg selv. men vet ikke hvor jeg får slått av det men her iaf noen bilder av hele min bios, kanskje dere kan guide meg lettere da Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ikke mye vits i denne men iaf den er der Endret 6. mai 2007 av Maxiraze Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 ser ut til at det bare var CPU multiplier som ikke skulle stå på auto, så nå kan jeg begynne å klokke igjenn klokket den til 2.31 ghz med idle 35grader. Men hvor gjør jeg slik at når cpuen kommer over en viss temp så skrur vifte hastigheten seg opp og viss det går under en viss temp slår vifte hastigheten seg ned. Bruker jeg programmer til det eller gjør jeg det i bios? Jeg har den her vifta btw Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Uff der røyk den cpuen? Ja som dere kanskje skjønner så ha jeg klokket for høyt, jeg fikk klokket den fint fra 2ghz til 2.4 ghz med 32-35 grader idle temperatur og 40 grader under hard jobbing (spill etc.) CPUen hadde også rundt 30-32 grader idle temp når det var på 2ghz. Så når jeg skulle klokke fra 2.4ghz til 2.5 ghz sa det slutt, altså rett før windows kom opp på skjermen, ble det blåskjerm og pcen restartet av seg selv. Så jeg trykker fibrilsk på Delete knappen får å komme raskt inn i bios så jeg kunne klokke ned. Jeg fikk klokket ned til 2ghz og alt slik som det var før, trykte så på f10 får å save å starte maskinen på nytt. Men det samme skjedde også (det ble kanskje ikke blåskjerm denne gangen bare restart, kanskje ikke så my bedre ) PCI express Clock hadde jeg satt på 115 mhz når jeg satte den til 2.5ghz. (noen som sa jeg burde reise PCI også sammen med CPU frequency, så han ambefalt at jeg steg med 5% på beggen tingene vær gang jeg skulle klokke høyere.) Så hva trur dere er det bare å kjøpe ny cpu eller er det noen jeg kan prøve før jeg kjøper ny cpu?, hmm må vel bli ny ram og hovedkort også siden jeg burde ta noe annet en socket 939. Endret 8. mai 2007 av Maxiraze Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 PCI-E clocken bør du låse av, den skal ikke klokkes. CPU`en fungerer sannsynligvis, ta å load optimised deafaults i bios så er du nok igang igjen. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Er vel i mitt tilfelle "Load Setup Default" eller er det noe annent du tenker på? Du kan se hvordan min bios ser ut i min tidligere post. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Testet "load Setup default" funket ikke da heller. noen som vet flere ting jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Oj funket vist å reinstallere windows takk for hjelpen dere ga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå