Elfrodo3 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg har et mediasenter og plasmaskjerm hvor bildet er overskalert (for stort bilde). Finner ikke ut hvor jeg skal få justert dette. Jeg benytter HDMI. Mediasenteret er av type Acer Aspire iDea 510, plasmaskjermen er en Panasonic TH42PV60. Den støtter 1024x768, og det står det også i skjerminnstillingene. Hjelper heller ikke om jeg skrur ned oppløsningen. Bildet er fremdeles for stort. Skjermkortet som står i maskinen er et GeForce 7600 256MB. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Løsningen på denne TV-en er å bruke VGA, da får du riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping. Dette er ikke støttet via HDMI. Husk at 1024*768 er en 4:3-oppløsning, bildet vil derfor bli strukket i bredden. Ved filmavspilling kan dette kompenseres i avspilleren. Velkommen til forumet! Edit: Fenomenet kalles overscan, og er dessverre relativt vanlig på TV-er selv om det ikke hører hjemme i PC-sammenheng. Fullgod PC-kompatibilitet er mangelvare på flatskjermer. Endret 5. mai 2007 av Rikky Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Hvis skjerkortet ditt er HD klart kan du justere ned overskann og størrelsen på skrivebordet ditt i Nvidia sitt kontrollpanel. Er det et GT kort du har finner du nok dette under avansert visning og TV/Video insstillinger. Endret 20. mai 2007 av Digitalis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå