Svendsen Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 HAr instalert Zone Alarm... og der poper det opp at folk med den og den ip adressa prøver å trenge seg inn på maskinen min. Finnes det noe program for å spore ei ip adresse? se hem ISP den tilhører? Kanskje location... Tenker ikke da på programer som sjekker for åpne porter på en maskin den slags tror jeg at jeg har finni nok av da jeg har leita... Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Her Det er jo ikke helt konkret da... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 NeoTrace. Det er ikke 100% nøyaktig, med det gjør i allefall et iherdig forsøk Er ikke sikker på adressen for nedlastning... Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 VirtualRoute er bedre en NeoTrace og er meir nøyaktig Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 whoisview, lite og enkelt. Lenke til kommentar
A_K Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 öö du har ju det med i zone alarm,får till och med en karta på vart det är. Har zone alarm pro vet inte hur det är med gratis versionen Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det letteste er å gjøre et søk i whois xxx.xxx.xxx.xxx og sende med din log for disse angreps forsøkene til den abuse email adressen som kommer opp. Erstatt xxx.xxx.xxx.xxx med IP adressen Lenke til kommentar
aron Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 På http://www.checkdomain.com/ kan du bare skrive inn ip-adressen og vips så ser du hvor den hører til. Om du blir særlig klokere er et annet spørsmål. Ofte blir det utnyttet hull rundt om kring, slik at den egentlige hackeren nok gjemmer seg et annet sted. Du kan også som nevnt over bruke ett eller annet kurant trace verktøy for å se hvilke servere angrepet rutes. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Bruk NeoTrace eller bare Tracert. MS-DOS ledetekst --> tracert xxx.xxx.x.x (IP) Du får det vel mer nøyaktig med NeoTrace, finn NeoTrace på www.download.com[/url][/code][/i] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå