Gå til innhold

Påvirkes du av avatarer?

Drillo

Anbefalte innlegg

Jeg må si at avatarene til debattantene her i stor grad påvirker hvilket svar de får fra meg. L4r5 har for eksempel et nusselig babytryne i avataren, så jeg mister aldri hodet når jeg diskuterer med den brukeren.

Andre har værre bilder som jeg lettere lar meg hisse opp over, for eksempel er det en viss bruker med en fæl dame som viser fingern :ohmy: Da sitter drittslenginga løsere, helt klart.

Hvordan påvirkes dere av andres avatarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Avataren og signaturen gir meg en viss forståelse av hvilken personlighet brukeren har, men jeg kan ikke si at dette påvirker meg til å behandle noen annerledes.

:)

Lenke til kommentar
Avataren og signaturen gir meg en viss forståelse av hvilken personlighet brukeren har, men jeg kan ikke si at dette påvirker meg til å behandle noen annerledes.

8542449[/snapback]

Wow. 1. Jeg var sikker på at du var Dotten. 2. Jeg ser endelig hva det er bilde av! Så et slags kakemonster der før. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg må si at avatarene til debattantene her i stor grad påvirker hvilket svar de får fra meg. L4r5 har for eksempel et nusselig babytryne i avataren, så jeg mister aldri hodet når jeg diskuterer med den brukeren.

Andre har værre bilder som jeg lettere lar meg hisse opp over, for eksempel er det en viss bruker med en fæl dame som viser fingern  :ohmy:  Da sitter drittslenginga løsere, helt klart.

8542407[/snapback]

Takk for den :)

Er guttungen min jeg har der btw. På bildet er han fire år...

Selv så lar jeg meg ikke så mye påvirke av hvilket bilde folk har på avateren sin. Men avatarer hjelper helt klart med å huske brukere, så jeg anbefaler alle å finne en avatar og holde seg til den. Dette er ofte litt "trial and error" så jeg forventer ikke at nye brukere skal "finne seg selv" med en gang.

Lenke til kommentar
Wow. 1. Jeg var sikker på at du var Dotten. 2. Jeg ser endelig hva det er bilde av! Så et slags kakemonster der før.  :roll:

8542459[/snapback]

Jeg var ganske sikker på at det var Dotten jeg også.

Dotten er jo forumets supermann.

Men jeg må si at avatarer gjør så jeg får et inntrykk på brukeren.

og om du leser detta Fox. Jeg får ikke så bra inntrykk på ting du sier alltid, med en naken mann på bildet :p

But don't worry, jeg veit at du er ålreit osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Andre har værre bilder som jeg lettere lar meg hisse opp over, for eksempel er det en viss bruker med en fæl dame som viser fingern  :ohmy:  Da sitter drittslenginga løsere, helt klart.

8542407[/snapback]

Takk for den :)

Er guttungen min jeg har der btw. På bildet er han fire år...

Selv så lar jeg meg ikke så mye påvirke av hvilket bilde folk har på avateren sin. Men avatarer hjelper helt klart med å huske brukere, så jeg anbefaler alle å finne en avatar og holde seg til den. Dette er ofte litt "trial and error" så jeg forventer ikke at nye brukere skal "finne seg selv" med en gang.

8542479[/snapback]

Kanskje man ikke påvirkes så mye, men det kan skape en del forvirring. :)

Lenke til kommentar
Kanskje man ikke påvirkes så mye, men det kan skape en del forvirring. :)

8542496[/snapback]

Men det har med å gjøre at "enkelte" har begynt å "låne" avataren til andre som man allerede har lagt merke til. Regner med det er bevisst for å skape forvirring :wee:

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du Dotten sin avatar? Det var bare teit... :roll:

Avatarer kan påvirke hvordan jeg svarer til den personen. Men som sagt så husker man lettere hvem personen er og deretter holdning personen har.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Men avatarer hjelper helt klart med å huske brukere, så jeg anbefaler alle å finne en avatar og holde seg til den.

Foreslo dette selv i en tidligere tråd. Men fikk hard medfart.

Det er mye lettere å identifisere brukere med bilder enn navn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor bruker du Dotten sin avatar? Det var bare teit... :roll:

Avatarer påvirker ikke hvordan jeg svarer til den personen. Men som sagt så husker man lettere hvem personen er og deretter holdning personen har.

8542513[/snapback]

Hva sa du? :cool:

Lenke til kommentar

Avataren burde jo egentlig ikke ha noe å si på hvordan et innlegg oppfattes men merker at underbevistheten har litt å si.

Personlig velger jeg en avatar som sier litt om hvem jeg er og til en viss grad kan assosieres med. :innocent:

Liker dåg ikke at PencilCase og Dottemann bytter avatar, det blir bare forvirrende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva sa du? :cool:

Hvorfor bruker du ikke Mr. Bean som vi alle husker deg for...?

8542535[/snapback]

Ja, jeg vet. Det er jaggu ikke så lett å slippe unna gærningen. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Avataren burde jo egentlig ikke ha noe å si på hvordan et innlegg oppfattes men merker at underbevistheten har litt å si.

Personlig velger jeg en avatar som sier litt om hvem jeg er og til en viss grad kan assosieres med. :innocent:

Liker dåg ikke at PencilCase og Dottemann bytter avatar, det blir bare forvirrende.

8542544[/snapback]

Jeg og oivind gjorde et forsøk for noen uker siden. Vi byttet avatarene slik en halvfull araber skifter kameler. Dette var for å vise Dotten og noen andre mods hvor viktig det er med eierskapet til sitt eget uttrykk. Stakkars Dotten ble så forvirret at han var på vei til å sende illsinte Pm til undertegnede. Jævlig underholdende. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...