Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av 4x4

Anbefalte innlegg

Hei. Familien min har tenkt å kjøpe seg ny bil. Vi kjører fra før en Suzuki Baleno 4x4 glx 1997 mod, en helt grei bil egentlig. Men vi vil ha noe som er litt større og mer trafikksikkert. Gjerne en med diesel, hvis bensin burde den ikke ha ett voldsomt høyt forbruk. Vi har tenkt litt på biler som: Subaru Forrester, SSanYong Musso, Jeep Grand Cherokee/Cherokee 2.5D/TD, Honda Crv. Altså litt større firehjulstrekkere. Helst ikke eldre enn 1996, vi har satt oss en max pris på 150 000. Noen som vet noe om drifsikkerheten på Jeepene og SSanyong'ene? Vet at Subaruen er rimelig driftsikker. Takker for eventuelle svar :)

Endret av sigurd90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men det finnes grenser :p

Men om trådstarter liker bilen så spiller det vel ingen rolle hva jeg syns 2mmy :p

Men som sagt, ikke noe jeg ville kjørt rundt i frivillig!

Eneste SsanYong'en der ute som er fin må være Rexton. Den er tøff :cool:

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Enig i at den har ett litt spesielt utseende, men er ikke værste jeg har sett. Virker som en bra bil, med diesel, god bakkeklaring og 4x4. Noen som vet om det er mye feil på dem? Har hørt noe om at de er bygget på noe av det samme som mercedes.

Lenke til kommentar

... og det forteller vel egentlig bare at meningene som ytres i Top Gear er sterkt subjektive, så hva de syns er styggest er egentlig revnende likegyldig for meg. Jeg liker post-Bangle BMW :) Den første 7ern han skapte er jo fantastisk pen!

Lenke til kommentar

Top Gear er subjektive, alle er subjektive. Jeg har sett CAR magazine omtale Morgan Roadster som "mindre pen", for eksempel.

Personlig liker jeg både BMW før og etter Bangle. E39 er noe av det peneste som er designet, spesielt senere biler, i sølv eller sort med pene felger. Samtidig er jeg veldig glad i E60 5-serie, mens jeg syns 1-serien er styggere enn.. vel, veldig mye.

Men i forhold til SSanYong Musso, syns jeg fra et helt personlig perspektiv at den minner mye om en dunge med kusjit. Og jeg har blitt dradd etter en oksekalv 150 meter gjennom kusjit, så jeg har et mindre godt forhold til kusjit.

Men smaken ER som baken.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

SSanYong Musso er veldig driftsikker og solid, med mercedes 2.9 5cyl diesel (den er meget pålitelig). Og så er det ikke et leketøy som disse bytraktorene er (CRV, X-Trail, Vitara ect ect...), du kan faktisk ta den ut i marka. Subaru Forester er en bra bil det også men den er tørst, og 4wd systemet er ikke så forferdelig godt. Dro en Forester ut av 20cm ny snø med 4Runnern i vinter, den sto å spannt på venstre forhjul og kom seg ingen steder.

Simon Aldra: Jeg ville heller hatt gull pakket i dritt, enn dritt pakket i gull.... (for de som ikke forstod den, så er fasaden ingenting verdt hvist ikke det som er under holder mål.) ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...