sigurd90 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Hei. Familien min har tenkt å kjøpe seg ny bil. Vi kjører fra før en Suzuki Baleno 4x4 glx 1997 mod, en helt grei bil egentlig. Men vi vil ha noe som er litt større og mer trafikksikkert. Gjerne en med diesel, hvis bensin burde den ikke ha ett voldsomt høyt forbruk. Vi har tenkt litt på biler som: Subaru Forrester, SSanYong Musso, Jeep Grand Cherokee/Cherokee 2.5D/TD, Honda Crv. Altså litt større firehjulstrekkere. Helst ikke eldre enn 1996, vi har satt oss en max pris på 150 000. Noen som vet noe om drifsikkerheten på Jeepene og SSanyong'ene? Vet at Subaruen er rimelig driftsikker. Takker for eventuelle svar Endret 5. mai 2007 av sigurd90 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 *masse tekst*SSanYong Musso 8542294[/snapback] Det var da jeg stoppet litt.. Den bilen fantastisk stygg, men kan jo være du får mye for pengene Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hahah, kunne ikke vært mer enig rublings, den bilen er da ufattelig stygg, men smaken er som baken, delt Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Ja men det finnes grenser Men om trådstarter liker bilen så spiller det vel ingen rolle hva jeg syns 2mmy Men som sagt, ikke noe jeg ville kjørt rundt i frivillig! Eneste SsanYong'en der ute som er fin må være Rexton. Den er tøff Endret 5. mai 2007 av rublings Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Enig i at den har ett litt spesielt utseende, men er ikke værste jeg har sett. Virker som en bra bil, med diesel, god bakkeklaring og 4x4. Noen som vet om det er mye feil på dem? Har hørt noe om at de er bygget på noe av det samme som mercedes. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er iallefall Mercedes-motor. Forøvrig ble den nominert til årets styggeste bil av Top Gear for noen år siden. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Mind you, vinneren ble alle nyere BMWer. De etter Bangle, altså. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 ... og det forteller vel egentlig bare at meningene som ytres i Top Gear er sterkt subjektive, så hva de syns er styggest er egentlig revnende likegyldig for meg. Jeg liker post-Bangle BMW Den første 7ern han skapte er jo fantastisk pen! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Top Gear er subjektive, alle er subjektive. Jeg har sett CAR magazine omtale Morgan Roadster som "mindre pen", for eksempel. Personlig liker jeg både BMW før og etter Bangle. E39 er noe av det peneste som er designet, spesielt senere biler, i sølv eller sort med pene felger. Samtidig er jeg veldig glad i E60 5-serie, mens jeg syns 1-serien er styggere enn.. vel, veldig mye. Men i forhold til SSanYong Musso, syns jeg fra et helt personlig perspektiv at den minner mye om en dunge med kusjit. Og jeg har blitt dradd etter en oksekalv 150 meter gjennom kusjit, så jeg har et mindre godt forhold til kusjit. Men smaken ER som baken. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Noen som har er faring med Jeep Cherocke 2.5td? Sånn som denne. Virker som en kurant bil. Høy bakkeklaring, og solid. Noen som vet om det er noen kjente feil osv. med dem? Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 SS Mussolini er en "kult" bil. Stygg,tøff og solid. Og navnet får en tenke litt på 2.verdenskrig Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeep med 2,5TD bør du holde deg unna. Disse motorene er ikke kjent for å være spesielt driftssikre. Samme gjelder 3,1TD også Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Subaru og Hondaen må vel være de mest driftssikre bilene av de du nevner. Av disse to har Subaru det beste 4x4 systemet. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 SSanYong Musso er veldig driftsikker og solid, med mercedes 2.9 5cyl diesel (den er meget pålitelig). Og så er det ikke et leketøy som disse bytraktorene er (CRV, X-Trail, Vitara ect ect...), du kan faktisk ta den ut i marka. Subaru Forester er en bra bil det også men den er tørst, og 4wd systemet er ikke så forferdelig godt. Dro en Forester ut av 20cm ny snø med 4Runnern i vinter, den sto å spannt på venstre forhjul og kom seg ingen steder. Simon Aldra: Jeg ville heller hatt gull pakket i dritt, enn dritt pakket i gull.... (for de som ikke forstod den, så er fasaden ingenting verdt hvist ikke det som er under holder mål.) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Sidan tråden er eitt år gammel antar eg at trådstarter ikkje er på jakt etter bil lengre. For at tråden ikkje skal fortsetje utan tilbakemelding frå trådstarter blir den stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg