Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer rare lyder av maskinen

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Hei.

Nettopp fått meg e ny maskin, som er satt sammen av leverandør.

Jeg merker noen ganger at det kommer knitre/skrape aktige lyder fra maskinen. Kanskje mest når den jobber. De varer kanskje bare i 2 sek og kommer ikke ofte, men noen ganger.

Tenkte jo først det var noen ledninger som tok i noen av viftene i maskinen, men slik som jeg så det, så var det ikke noen som var i nærheten av viftene.

Skal det være slik eller? Hvis ikke, noen ideer på hva det kan være? Greit å få avklart om det er noe galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan være en ledning som er på baksiden av et deksel som skrapes av vifta, somregel kan det være strøm ledningen til selve vifta.

åpne kassa, neste gang du hører bråket prøver du og lokalisere hvor du mistenker lyden kommer fra.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jepp, skal sjekke neste gang. Skal også prøve å gå litt nøye igjennom også. Gir tilbakemelding.

Flere tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
min første sata disk( har ikke noe med saken å gjøre at den er sata=P) men unanset disken min lagde slike skrape lyder når den følte for det , hør etter om det er det som er problemet.

8545088[/snapback]

Og harddisken var helt frisk? :)

Mest sannsynlig harddisk som jobber? :p

Kan være dårlig kulelager på en vifte, men mest sannsynlig førstnevnte siden du sier at du hører lyden når pcn jobber.

8545466[/snapback]

Jo, skal ikke se bortifra at det er harddisken, men jeg vil nå si det ikke er en normal jobbe lyd :p Hørte hvertfall ikke slik lyd på min andre maskin. Men den er en del år gammel, så vet ikke om de nå har funnet opp en ny type harddisk som skal skremme vette ut av brukeren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...