Gå til innhold

Fujifilm 40i vs Canon ixus v

Anbefalte innlegg

Hei, ønsker å kjøpe mitt første digitalkamera nå.

-Det bør være lite (passe i lomma)

-koste under 6000 kr, med minst 128 mb minne (kjøpe ekstra ved siden av det som følger med)

-zoom er en fordel, men ikke en nødvendighet

-skal også kjøpe en bærbar mp3-spiller snart, så det er ikke en ulempe om dette medfølger (er det noen som vet om denne er ok på 40i, sånn i forhold til rene mp3-spillere, og er det stress og ha 40i i lomma hele tiden som en mp3-spiller, blir f.eks displayet bakpå kameraet fort slitt?)

-finner få evalueringer av 40i, hvordan er det i bruk, f.eks i forhold til ixus v?

Noen som kan komme med anbefalinger om hva jeg burde bruke pengene mine på; ixus v, 40i eller et annnet kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge kameraene er bittesmå. 40i har jo ikke zoom, og du må nok regne med at bildekvaliteten på Ixus V er hakket bedre.

Jeg har Finepix 50i inne til test, men har enda ikke testet MP3-spilleren. Separate MP3-enheter burde være hakket bedre, men som en kombiløsning er nok 40i helt OK.

MLW

Lenke til kommentar

Hei. Takk for svar, forstår ut i fra det du sier at det ikke er så stor forskjell i billedkvaliteten hos de to kameraene. 40i er jo tross alt en utgående modell, som ble lansert for 1,5 år siden, så vidt jeg har forstått. Er det noen der ute som har erfaringer med det kameraet, og/eller med mp3-delen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...