Gå til innhold

Hvordan vil PC med defekt RAM oppføre seg?

Amento

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan være alt fra no post til no boot som du nevner over, men:

reset alle kabeler, reset alle kort.

(reset=ta ut, sett på plass)

om du får liv i maskinen, og mistenker minne, prøv og boote med mem86 fra www.memtest86.com

er dette en Dell PC, ta ut strøm, koble fra ledninger som går til front panelet, og ta ut BIOS batteriet.

etter ca 30 sekunder koble på strøm ledningen til maskinen, sett så i BIOS batteriet, starter maskinen, så er det front panelet som er gåent.

Om det blinker/lyser oransj på powerlampa, så er det høyst sannsynlig hovedkort eller strøm adapteret.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Ok. Har hatt litt problemer med min nye PC, har en tråd i 'maskinen fungere ikke' og prøver bare å luke ut komponenter som jeg er usikker på om det kan være noe galt med. Når hovedkortet kommer tilbake får jeg vel bare teste med annen RAM og se om det funker. Men hvis vi sier da, at det er noe galt med RAM'en, vil da oppstart med defekt RAM kunne skade andre komponenter?

Lenke til kommentar

Om du får startet opp maskinen! Test minnet med memtest. Skulle gi en grei indikasjon på om noe er galt!

Mener det er lite sannsynlig at ødelagt minne vil skade maskinen/HW, men det er sikkert mulig?! Vil tro maskinen ikke ville postet om minnet var så skadet.

Det er større sannsynlighet for at det vil ødelegge OS.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...