Raoul Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det hele startet med at Morrowind plutselig hoppet ut i Windows etter under et minutt med spilletid. Dette skjedde om og om igjen. Flere andre spill som tok litt på, endte med at pc'en endte låste seg helt eller hoppet ut i Windows igjen. Jeg kjørte da Windows XP, med SP1 og alle oppdatering, men jeg tenkte kanskje at jeg hadde litt lite ram (256 MB PC133), så jeg installerte Windows 2000, slang inn alt av oppdateringer og SP3. Så prøvde jeg igjen og spille noen forskjellige spill, Morrowind, NBA Live 2003 ++. Med akkurat samme problem. Så tenkte jeg at det kanskje var skjermkortet som rett og slett ikke orket mer, fordi det hadde skjedd noe med det, hele skjermen var full av mørke striper, men jeg fikk spilt Morrowind etter dette skjedde, i flere måneder. Dette var forresten et GeForce DDR kort. Så gikk jeg til innkjøp av et Gainward GeForce 4 TI4200 128 MB kort nylig, satte i dette, og installerte Morrowind på nytt, men her skjedde akkurat det samme. Prøvde også NBA 2003, klikker gang på gang. Spillet Serious Sam fulgte med det nye skjermkortet, og dette spillet funker sånn noenlunde. Har bare klikket en gang tror jeg. Systemet mitt er følgende: ABIT KT7A Hovedkort. AMD Thunderbird 1400 MHZ CPU. 256 MB PC133 RAM. Gainward GeForce 4 TI4200 128 MB. SoundBlaster LIVE Player! 1024 lydkort. Jeg har installert seneste nVIDIA drivere 41.09, senest oppdaterte drivere til lydkortet. Alt av oppdateringer fra Windows Update, jeg prøvde også i går og installere VIA Hyperion 4in1 driverne til hovedkortet uten at dette hjalp noe særlig. Kan det være at CPU blir for varm eller overarbeidet ? Håper noen kan komme med noen innspill og lure tips, selvom dette er en lang og slitsom post og det er midt på natta :wink: Mvh. Tom. Lenke til kommentar
_Kjetil_ Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 kanskje det bare er diskettstasjonen eller USB-porten! jeg hadde akkurat det samme problemet, det jeg gjorde var og kjøpe USB 2.0! Lenke til kommentar
petersv Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det hele startet med at Morrowind plutselig hoppet ut i Windows etter under et minutt med spilletid. Dette skjedde om og om igjen. Flere andre.... Høres ut som om det er noe feil med CPU. Har opplevd det samme selv. Alt funker bortsett fra 3d-grafikk. Bytt CPU. Mvh, Peter Sveistrup Lenke til kommentar
T5 Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Prøv å skru av L2 cache i bios, d funket på min maskin. Maskinen blir tregere da... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det er i alle fall et hardwareproblem, siden du har byttet OS uten resultat. Når du også har byttet skjermkort er også det utelukket. Det du kan gjøre nå er å koble fra en og en ting, og til slutt bytte CPU og RAM. Hvis ingenting av dette hjelper er det HK. Hvis noe av dette hjelper, vel... da har du løsningen uanz. Lykke til! Lenke til kommentar
T5 Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 du har nok ødelagt cpu m statisk elektrisitet... pleier å hjelpe å disable L2 cache Lenke til kommentar
southhome Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har samme hovedkort (KT7a),og gf4.Måtte oppdatere Bios på hovedkortet for å få gf4 kortet til å fungere skikkelig. Biosen løser kompabilitetsproblemer med geforce4. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg vil anbefale deg å tenke på strømforsyningen også. Mange pleier å glemme denne når de feilsøker, og den er ofte det siste de sjekker. Men hvis strømforsyningen ikke klarer å fóre både CPU og grafikkort, enten på grunn av at strømforsyninga er for svak, eller at den er på vei til å dø, kan du få slike problemer som du beskriver. Pluss mye annet rart. Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har samme problem. Et Abit KT7A Rev 1.3 kort med nyeste BIOS (08/22/02 måtte legges inn for å få bla windoze install til å funke, tok nesten kverken på HK under flashinga men BootBlock reddet dagen men det er ikke viktig) Gainward Geforce 4 Ti4200 64mb kort. Starter opp Warcraft III, i menyen der detter det ned kometer, når den andre stor detter ned (ca 10 sek) så klikker pcen, dette skjer kun i Direct3D, har INGEN problemer med opengl (war3.exe -opengl) Har krasj problem med D3D i ALLE spill, mens OpenGL funker fint. Har tilmed prøvd clean reinstall av windows. Var en post på forumet her ang Abit KT7A, men den hjalp meg kun med Windoze installen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå