Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med ét høytalerelement (samme hver gang)

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf med et Sony CDX-GT410 stereoanlegg (link). Med de har jeg to Alpine 4" høytalere. Du kan på en måte si at jeg ikke er så forferdelig interessert i bra lyd, men billig. Det er snakk om en standard hvit Golf her :!:

Men problemet er:

Høyre høytalerelement har gått fyken for tredje gang nå. Eller, de er ikke sprengt, de skurrer når jeg spiller musikk, men hvis jeg legger trykk på membranet, så er skurringa borte igjen. Det er ikke snakk om mye trykk, men bare littegrann.

Jeg er usikker på om jeg tør å gå tilbake til butikken på Svinesund for å bytte en tredje gang. De må jo begynne å lure på hva jeg driver med. Kan det kanskje være stereoen som ødelegger høytaleren? Eller kanskje kablene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sjekket at alle kablene sitter godt. Jeg har byttet på elementene, og det høyre elementet skurrer når det sitter på venstre side også.

Så jeg burde kontakte forhandleren jeg kjøpte spilleren hos?

8541722[/snapback]

hva har forhandleren sagt de 3 foregående gangene? har de testet elementene?

Lenke til kommentar
Er dette høyttaler som står i dør?

Om det er tilfellet så bør du få passasjerene dine til å la være å smelle med døren da det ødelegger høyttalere.

8541950[/snapback]

det er ingen løse ting som henger å slenger inne i døren som kan skade elementet? (er elementet skadet fysisk?)

Lenke til kommentar
Trenger ingen løse ting for å ødelegge et element som står i dør, høyttaleren har bevegelige deler..

8541989[/snapback]

nei, men det skal nok mere til enn å slå igjen en dør, om ikke det er supermann som slår den igjen...

har aldri hørt om ødelagte høyttalerelementer pga å slå igjen døren...

Lenke til kommentar

Høytalerne står fastmontert på dashbordet inntil frontvinduet, så de har fått stått i fred og ro.

Og jeg har skjønt at jo dyrere, jo bedre, men poenget er at det er en 20 år gammel Golf. Ikke er den stylet eller noe, det er kun en bil jeg bruker frem og tilbake til jobben. Jeg har kosekvent investert i billig spiller, billige kabler og billige høytalere.

Når jeg har vært å byttet har jeg fortalt hva som har skjedd. Jeg har kjørt en ukes tid, med normalt høyt volum på anlegget, også har det plutselig begynt å skurre. De har jo rista og lukta på elementet, uten å spørre meg noe som helst. Også har de bare gitt meg en ny høyttaler. Den siste nå har vært ødelagt siden januar. Da tok det nøyaktig en uke før de ble ødelagt de også.

Jeg vet jeg har et billig anlegg, men jeg kan vel forvente meg mer? Begynner å tro mer og mer at det er spilleren, og ikke høytaleren..

Lenke til kommentar
Høytalerne står fastmontert på dashbordet inntil frontvinduet, så de har fått stått i fred og ro.

Og jeg har skjønt at jo dyrere, jo bedre, men poenget er at det er en 20 år gammel Golf. Ikke er den stylet eller noe, det er kun en bil jeg bruker frem og tilbake til jobben. Jeg har kosekvent investert i billig spiller, billige kabler og billige høytalere.

Når jeg har vært å byttet har jeg fortalt hva som har skjedd. Jeg har kjørt en ukes tid, med normalt høyt volum på anlegget, også har det plutselig begynt å skurre. De har jo rista og lukta på elementet, uten å spørre meg noe som helst. Også har de bare gitt meg en ny høyttaler. Den siste nå har vært ødelagt siden januar. Da tok det nøyaktig en uke før de ble ødelagt de også.

Jeg vet jeg har et billig anlegg, men jeg kan vel forvente meg mer? Begynner å tro mer og mer at det er spilleren, og ikke høytaleren..

8543204[/snapback]

Hei!

Jeg er ingen ekspert på dette området, men har hatt akkurat det samme problemet som deg. Hadde skurring i en gammel (men veldig god :D ) Clarion høyttaler, uten at det skulle være noen spesiell grunn til støyen. Ikke noe i veien med membran eller noen ting.

Jeg har ikke noe spesielt bra anlegg ellers, men har gode kabler som tåler en trøkk. Bruker heller ikke forsterker til frontsettet, kun cd-spilleren. Byttet derfor spiller i dag (fra en gammel Clarion til en ny Sony X-Plod variant som jeg har lånt av en kompis). Skurring ble borte momentant og lydbildet ble MYE penere!

Det er nok lurt at du vurderer din spiller også:) Evnt om du vil bruke litt ekstra og sette inn en forsterker selvfølgelig...

Det eneste som er litt mystisk er at du "har byttet på elementene, og det høyre elementet skurrer når det sitter på venstre side også."

Det betyr at det ikke nødvendigvis er noe galt med signalene til din høyre side...

Bytt spiller og se hva som skjer du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...