Gå til innhold

Nextgentel og fasttelefon avgift

Anbefalte innlegg

Når jeg bestilte mitt bredbånd fra NGT for 2 år siden så måtte man betale 60,- ekstra for å ikke ha fasttelefon. Dette gjalt kun for de laveste hastigetene, mens de 2 høyeste så slapp man dette.

Har NGT gått bort i fra dette? Må man uansett hastighet betale for å ikke ha fasttelefon i dag?

For jeg leste litt igjennom på sidene deres, og når står det kun at man må betale for å ikke ha fasttelefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ekstra 60 kr man betaler i månden er linjeleie. Dette slipper man hvis man har fasttelefon fra før da i de fleste tilfeller er inkludert i fasttelefon abonementet.

Dette er en avgift brebandsleverandør må betale til telenor, og vil komme i tillegg hos alle leverandører. De fleste skyver denne avgiften over til kunden.

Lenke til kommentar

Det er monopol-avgiften til telenor dette, jeg synes man burde opplyse bedre om den reelle prisen til kunden. Særlig siden Bredbånd for de fleste nå er primærbruk av kobberet, og ikke lenger i tilleg til fasttelefon.

Konkurransetilsynet burde pålegge alle å opplyse om totalpris inkludert denne avgiften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...