Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bremser på ford mondeo

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg lurer på om det kan være noe som er feil på bremsene på min ford mondeo 02 modell.

Når motoren står på tomgang og jeg presser hardt på bremsen, synker pedalen sakte men sikkert helt i bunn, slik skal det vel ikke være? Har hatt problemer med brekket, at det har hengt seg fast på denne bilen. Er det noe jeg burde bry meg om, eller er det slik det skal være. Hadde vært greit og vite før sommerferien siden vi skal kjøre med tilhenger...

PS: det er vel et kjent problem med bremsene til ford har jeg hørt, har hørt om flere som må skifte bremser ganske ofte..

Endret av langrennaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg tråkker fort og hardt på bremsepedalen, er den vel i bånn i løpet av 3-4 sekunder cirka, den stopper liksom ikke (har bare testet uten fart da selvfølgelig)

har ikke så mye peiling på bil, men ingen av beholderen under panseret er tomme eller lite fyllt... det lyser heller ingen varsellampe på instrumentbordet..

Lenke til kommentar

Ja det var det jeg tenkte jeg også, så jeg tenkte at jeg skulle spørre her. så bør nok ta en tur til et verksted og få fikset det. før den er helt skrap he he.

PS: Fiksa brekket i fjor sommer med blant annet ny wire og klosser bak, så kan vel ikke si at bremsene til ford er helt på topp nei..

Lenke til kommentar

Nå har vel ikke de klossene og wirene til bak noe å gjøre med at sylindren er gåen. Men, klart, hovedsylinderen burde holdt lengre.

Før du starter, skal du pumpe opp pedaln så den blir hard og holde pedalen med et visst trykk. Da skal den sige litt innover når du starter. Men deretter skal den holde seg på det nivået minus litt nedgang etter hvor hardt en trykker. Å bare fortsette rett inn reduserer null trykk uten pumping, og det har som du har skjønt ikke bra. Her er det bare å komme seg til verksted. Helst på en henger eller viking bil. Ellers kan skader bli dyrt om det skjer noe på veien ditt. Forsikringa blir ganske så avkorta i sånne ulykkestilfeller også. Bare så du er obs på dette.

Lenke til kommentar
neida vet at ikke brekket har noe med bremsene å gjøre. Skal teste det siste tipset her i morgen.. er enig i at sylinderen burda ha holdt lenger har vel kjørt cirka 70 000 tenker jeg. så skal jeg nok komme meg til et verksted...

8545049[/snapback]

På denne bilen drar håndbrekket på bremseklossene..

Så hvis håndbrekkwire går tregt (rust i wire pga vannintrenging) vil klossene slites

ned fort.

Tror det er ganske vanlig på denne bilen med rust i wire til håndbrekk.

Lenke til kommentar
Før du starter, skal du pumpe opp pedaln så den blir hard og holde pedalen med et visst trykk. Da skal den sige litt innover når du starter.

8544890[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvordan systemet er på mondeoen det er snakk om her, men gjør du det der på min bil så stryker den glatt. Da bremseservoen ikke går på vakum, men elektrisitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...