mfiltvedt Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg har en Samsung brenner 401240 som brenner cd-r plater som støtter opptil 40x. Når jeg brenner f.eks hva som helst, så bruker den over 5 minutter på å brenne 700mb. Er ikke det for lang tid for en såpass rask brenner?? Brennern lyser ikke hele tiden når den brenner, den lyser litt, så blir den borte, lyser og blir borte, hele tiden, med ca 1-2sek intervall. Skal den gjøre det..?? Jeg bruker Nero Burning Rom, den nyeste. Den har vært sånn på de andre også... Hjelp meg..! Marius Lenke til kommentar
dp Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 hvis du brenner av en annen cd, så blir det nok bufferunderun. derfor blir den borte i noen sek og kommer tilbake igjen.. Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Merkelig? En kamerat av meg kjøpte den nettopp (for en uke siden eller noe) å den brenner normalt tror jeg? Sist jeg så han brant noe så brente den på 20x men jeg tror det er helt avhengig av hva platene tåler??? Men jeg har selv en Plextor ReWrite 40x12x40x å den brenne en 650 plate på 1 til 2 minutt (avhengig av hvor lenge den trenger å lukke plata) Bruker du 40x plater? (Jeg bruker billige no-name spindel plater, å di skal være 24x men jeg kjører dem på 40x å har aldrig brent en eneste plate feil) (kjøpte den i begynnelsen av Juni) Det kan være at den brenneren ikke brenner fortere en 20x - 24x. Jeg anbefaler deg til å kontakte de du kjøpte brenneren av og spør om hjelp der. Mvh: OorZakO Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Og DMA er naturligvis aktivert? :wink: Høres ikke sånn ut, men jeg kan jo ta feil. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Brennern lyser ikke hele tiden når den brenner, den lyser litt, så blir den borte, lyser og blir borte, hele tiden, med ca 1-2sek intervall.Skal den gjøre det..?? Akkurat dette er da ikke et teng på at brenneren faktisk brenner. Hvordan led'ens("Lyspæra") intervaller er individuelt for brennertypen min. Min gammle Plextor 24X lyste i 1 sek og var slukket i en viss tid, mens min LiteOn48x lyser hele tiden. Så det skal ikke ha noe å si. Ta en firmware-oppdatering til brenneren din. Oppdateringen finner du på firmware-flash.com Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 PC'n forøvrig har også en del å si på hastigheten på brenning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå