Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Faller av nettverket :S

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei. Har problem med nettverket.

Detter av omtrent hvert minutt, og når jeg prøver å spille spill som Css og Gmod, så går det ikke mer enn 15 sek. før jeg faller av og får "You lost the connection to the server."

noe som i seg selv er irriterendes..

Har SpeedTouch 546 T2, fra Telenor.

er et t1 modem, og skal kunne levere opp til 8 mb ned og 0,5 opp.

Hva kan jeg gjøre? Hjelper det å anskaffe nytt modem/nettverkskort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Da ville jeg ringt telenor å bedt dem å sjekke linja di. De kan utføre pakke-tap tester og masse annet :)

8555405[/snapback]

Prøvd det. dem sier at den er heeeeeeeeeeeeeelt i orden.

Vurderer å skifte selskap.. :)

Lenke til kommentar

Hvis Telenor sier den er heeelt i orden så er det vel bare det at de ser at du har koblet på et modem.

Telenor sin 1. linje support er ikke brukanes til stort annet er jeg redd.

Det er sjelden jeg ser ustabilitet i Speedtouch-modem (som den speedtouch fantast jeg er)

Alternativt kan du , som en test, bridge modmet ditt og kjøre gameing-PC'n din rett på. Du vil få teoretisk litt større hastighet i og med at trafikken ikke er rutet i ditt modem og da kan du jo se om det er stabilt eller ikke.

Er det ikke stabilt, bytt leverandør...!

Er det stabilt, bytt modem eller fortsett å kjøre bridge.

For å kjøre bridge går du inn på modmet vha 10.0.0.138 og benytter setup wizard som ligger under "speedtouch - set up"

Goood luck

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har også telenor. Har merket noe av det samme selv. Av og til når jeg spiller får jeg "connection failure". Heldigvis får jeg forbindelsen igjen før jeg faller ut av selve spillet. Utrolig plagsomt hvis jeg er i en viktig situasjon. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å få fikset dette. En telefon til telenor er et alterativ, men om dette faktisk kan hjelpe er en annen ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hvis Telenor sier den er heeelt i orden så er det vel bare det at de ser at du har koblet på et modem.

Telenor sin 1. linje support er ikke brukanes til stort annet er jeg redd.

Det er sjelden jeg ser ustabilitet i Speedtouch-modem (som den speedtouch fantast jeg er)

Alternativt kan du , som en test, bridge modmet ditt og kjøre gameing-PC'n din rett på. Du vil få teoretisk litt større hastighet i og med at trafikken ikke er rutet i ditt modem og da kan du jo se om det er stabilt eller ikke.

Er det ikke stabilt, bytt leverandør...!

Er det stabilt, bytt modem eller fortsett å kjøre bridge.

For å kjøre bridge går du inn på modmet vha 10.0.0.138 og benytter setup wizard som ligger under "speedtouch - set up"

Goood luck

8559354[/snapback]

Fant bridged connection, men skal skrive inn passord osv :S Er det pass på online brukeren elns?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg trodde bridge-mode var når man sendte all trafikk fra et modem til en router, slik at man slipper å route trafikken på både modemet og routeren. På denne måten er det routeren som gjør all jobben. Kan være ganske greit hvis du ikke vet hvordan du bruker portforward på modemet, men vet hvordan på routeren. Routere pleier ofte ha flere alternativer.

Antar det også kan fungere på måten du nevner "sabohn".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hm.. Har tenkt på å prøve Nextgentel istedenfor. Billigere, også kan det hende dem er mer stabile på nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Har du åpnet porter i routermodemet?

www.portforward.com

8588725[/snapback]

Har gjort det ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...