Gå til innhold

Kjøp av laptop i utlandet

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i Kina og skal hjem om litt over en måned.

Trenger en laptop som hovedsaklig skal brukes til redigering av bilder (RAW, Lightroom) og tenkte jeg kunne spare litt penger på å kjøpe den her i Kina.

Ulempen er at jeg ikke får norsk tastatur, men tror jeg kan leve med et engelsk.

Siden jeg ikke har tid til timesvis surfing på nettet for å oppdatere meg på hva som er bra og ikke håper jeg det er noen her som kan hjelpe.

Vil gjerne ha en som er lett å dra med seg, og gjerne bredskjerm på 14.1 eller 15.4".

Har veldig lyst på IBM/Lenovo Thinkpad siden de ser bra og solide ut, men om man får vel kanskje mer ytelse for pengene andre steder.

2gb ram er fint, og en brukbart skjermkort er også å foretrekke, men ingen prioritet siden jeg veldig sjelden spiller noe mer krevende enn Quake 1.

Hvis noen kan komme med noen norske priser på anbefalte maskiner fra for eksempel Lenovo, Toshiba, Acer, Asus, og andre store leverandører.

Tafset litt på noen her i Chengdu, og Thinkpad er den jeg likte best.

Asus hadde en veldig glatt overflate på toutchpad'en som gjorde at fingeren nesten klistret seg fast.

Og Acer virket litt billig, Toshiba et eller annet virket bedre, men jeg likte ikke designet helt.

Har kikket innom dell.no, og en 14" Inspiron ble ikke veldig dyr, men hvordan er byggekvaliteten på disse?

Prisen, ikke over 15000, helst rundt 12.

På forhånd takk for svar!

/erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt en maskin her i Norge. Du vil senere finne ut at du vil savne æøå-tastene, men du klarer deg sikkert uten.

Men her hjemme får vi 5 års reklamasjon på maskinen.

Hva vil du få i Kina? Og blir det ikke dyrt å sende maskinen til Kina om den blir ødelagt? Og hvor seriøse er butikkene der nede?

Du kan også bli stoppet i tollen, når du kommer til Norge, når du har med deg en maskin du kjøpte i Kina. Og da stiger maskinen i pris uansett.

Lenke til kommentar

eni med Snillekim, spess med laptops så er 5 års reklamasjons rett en fordel.

kan også være at du ikke finner deler til den modellen i europa, Dell har feks modeller som selges i Asia som ikke finnes deler til overhode, foruten gummiføttenne under...

Lenke til kommentar

Tastaturet tror jeg ikke er noe problem, husker hvor tastene sitter så da er det jo bare å endre oppsettet til norsk.

Reklamasjonsretten man har i norge får jeg nok ikke, men de fleste større leverandører har internasjonal garanti.

Er det verdt de ekstra kronene det koster å gå for en Thinkpad?

De fleste andre pc'er jeg har sett på virker billige og dårlig bygget i forhold.

Hvilke andre leverandører har litt mer solide pc'er?

Mulig jeg venter til jeg kommer hjem, men om det dukker opp et bra tilbud i Beijing handler jeg nok her.

Lenke til kommentar

Smugling er i strid med norsk lov, og derfor er oppfordring til det i strid med retningslinjene. En post er slettet.

On topic: Det er flere taster enn ÆØÅ som har andre plasser på engelske keyboards: Det gjelder de fleste spesialtegn som <>@£$;:*?! og flere. Så der litt å pugge. Men det kan man jo eventuelt ordre med en liten klistrelapp i starten.

Den internasjonale garantien er i de fleste tilfelle begrenset. jeg ville sjekke hvilke rettigheter den gir før jeg kjøpte.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...