Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring av bil når man bor i utlandet

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode tips for hvordan man kan forsikre bil når man bor i Utlandet? Jeg skal kjøpe bil i Norge og eksportere den til Ukraina hvor jeg skal bo i noen år. Jeg trenger forsikring i fra den dagen jeg tar ut bilen med eksportskilter i Norge, turen ned og for oppholdet i Ukraina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det gjelder kjøp av bil for export så er vel norge og danmark som har billigst biler. siden norge og danmark har slike enorme avgifter, så må bilprodusentene sette ned prisen for å få solgt biler her.

jeg mener å huske at vw-konsernet (noen år siden) fikk noen millioner euro i bot for å nekte danske forhandlere å selge nye vw til tyskere.

skal du ha bilen på ukrainske skilter så regner jeg med at du må finne et forsikrings-selskap derfra.

edit:

boten var 900 millioner kroner

http://www.bilmegleren.no/artikler/0510bilmarkendr.html

Endret av joka
Lenke til kommentar
Lite spørsmål; Hvorfor kjøper du bilen i Norge (med forbehold om at du betaler full avgift)..?

Det billigste er vel å kjøpe bil der nede og deretter importere bilen til Norge når du skal hjem igjen?

8541187[/snapback]

Det er flere fordeler med å kjøpe bilen her hjemme. Som "Joka" sier så er faktisk Norge et svært rimelig land å kjøpe bil i - forutsatt at man ikke betaler avgifter slik jeg ikke skal. En annen viktig forskjell er at jeg får norske spesifikasjoner på bilen og siden den blir kjøpt i Norge vil det ikke være noe som avslører at bilen har vært kjørt i utlandet ved import og videresalg i Norge senere. Det vil se ut som bilen har gått i Norge hele tiden og for noen spiller jo dette stor rolle.

"Joka" - jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til å forsikre bilen i Ukraina, men det er kanskje uten grunn.

Lenke til kommentar
Det er flere fordeler med å kjøpe bilen her hjemme. Som "Joka" sier så er faktisk Norge et svært rimelig land å kjøpe bil i - forutsatt at man ikke betaler avgifter slik jeg ikke skal.

8545929[/snapback]

Tenkte litt feil, trodde du skulle betale norsk avgift på den.. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...