abene Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Lynmeldingsprogrammet Pidgin, tidligere kjent som Gaim, er nå ute i versjon 2.0. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) mulig å få d til ubuntu? 8540667[/snapback] da må du enten vente til noen har kompilert den for deg, eller kompilere den selv. Ubuntugjengen vil sikkert slippe den ut om noen dager edit: Var en skriveleif i artikkelen: Vi har tidligere fortalt om at lynmeldingsprogrammet Gaim fikk nytt navn - Pidgin. Når er Pidging sluppet i ny versjon. Endret 5. mai 2007 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 mulig å få d til ubuntu? 8540667[/snapback] da må du enten vente til noen har kompilert den for deg, eller kompilere den selv. Ubuntugjengen vil sikkert slippe den ut om noen dager edit: Var en skriveleif i artikkelen: Vi har tidligere fortalt om at lynmeldingsprogrammet Gaim fikk nytt navn - Pidgin. Når er Pidging sluppet i ny versjon. 8540686[/snapback] håper det, for gaim greier ikke å logge meg på lengre får bare lese feil nederst der det står connecting Må bruke amsn og det er stykt Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 edit: Var en skriveleif i artikkelen:Vi har tidligere fortalt om at lynmeldingsprogrammet Gaim fikk nytt navn - Pidgin. Når er Pidging sluppet i ny versjon. 8540686[/snapback] Det hadde også vært fint med et bilde som beskrev 2.0 versjonen med de grafiske forbedringene gjort av Tango-prosjektet og ikke 1.x versjonen av programmet. Kilde: http://planet.pidgin.im/ Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Har vel vært ute minst en uke? Endret 5. mai 2007 av Allfather Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 De som vil kompilere i Ubuntu, kan lime inn dette i terminalen: cd ~ sudo apt-get update && sudo apt-get build-dep gaim && sudo apt-get install doxygen --assume-yes wget http://kent.dl.sourceforge.net/sourceforge/pidgin/pidgin-2.0.0.tar.bz2 cd /opt/ sudo tar xvf ~/pidgin-2.0.0.tar.bz2 cd pidgin-2.0.0 sudo ./configure && sudo make && sudo make install For å avinstallere: cd /opt/pidgin-2.0.0 && sudo make uninstall Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) 2.0 versjonen kom 3. mai. Endret 5. mai 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Fungerer dette sømløst i forhold til msm? Hvordan er det sammenlignet med Trillian? Kan noen nevne fordeler og ulemper med Pidgin? Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvordan er konfigureringsmulighetene i pidgin? Jeg likte ikke utseendet utifra de skjermbildene. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 kan dette sende meldinger til folk som vises som "Ikke-tilkoblet" slik man kan i msn live messanger? Lenke til kommentar
abjork Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Lynmeldingsprogrammet Pidgin, tidligere kjent som Gaim, er nå ute i versjon 2.0. Les mer 8540560[/snapback] Alt-i-en-tanken er glimrende, men Pidgin lagrer kontoopplysninger i klartekst i fila accounts.xml som man finner under AppData\Roaming\.purple\ i kontoen din i Windows Vista. Jeg har brukt Gaim 1.x en god stund og hadde håpet at dette var løst i 2.0.0. Det blir for enkelt å få tak i passord til konti til at jeg kan anbefale Pidgin. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har vel vært ute minst en uke? 8540821[/snapback] Er det fedora core du kjører? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Er det noen som har funnet ut hvordan kallenavnet("alias") kan endres? Jeg har bare fått endret kallenavnet for meg selv, men ikke for de som har meg i kontaktlistene sine. Mulig at jeg har oversett noe åpenbart... Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) For å endre navn på venner: Høgreklikk på person du vil endra navn på og alias. For å endre det vennene din ser deg som: Accounts -> msn -> Set friendly name. Endret 5. mai 2007 av Sevald Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Opplever at filer som blir sendt går uhyre tregt. Er det en måte å fikse det på? Huke av for ''Use HTTP Method'' under ''Accounts'' kanskje? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Lynmeldingsprogrammet Pidgin, tidligere kjent som Gaim, er nå ute i versjon 2.0. Les mer 8540560[/snapback] Alt-i-en-tanken er glimrende, men Pidgin lagrer kontoopplysninger i klartekst i fila accounts.xml som man finner under AppData\Roaming\.purple\ i kontoen din i Windows Vista. Jeg har brukt Gaim 1.x en god stund og hadde håpet at dette var løst i 2.0.0. Det blir for enkelt å få tak i passord til konti til at jeg kan anbefale Pidgin. 8541416[/snapback] Dette er ikke noe problem i Linux ettersom du må logge deg inn med ditt brukernavn/passord for å komme til skrivebordet ditt. Forøvrig gir ikke msn noe særlig sikkerhet i Vista heller ettersom man rimelig enkelt kan lese passordet der også. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Er vel ikke så lenge til Pidgin vil være et fullkomment alternativ til MSN Messenger.. Prøvde selv gamle Gaim i en liten periode og det var hele tiden småting som irriterte meg/manglet i forhold til MSNM, så jeg byttet tilbake.. Får vente og se.. Endret 5. mai 2007 av ahpadt Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 For å endre navn på venner: Høgreklikk på person du vil endra navn på og alias.For å endre det vennene din ser deg som: Accounts -> msn -> Set friendly name. 8541822[/snapback] Supert. Nesten det eneste jeg ikke har prøvd. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har vel vært ute minst en uke? 8540821[/snapback] Er det fedora core du kjører? 8541437[/snapback] Ser du oppe til høger står det "arch linux" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå