Gå til innhold

Kjøpe NY Windows Vista og aktivere over gammel ver

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Skal innrømme det like godt, først som sist.. jeg har sittet på en piratkopiert versjon av Vista, men i går kveld så gikk tydeligvis ikke det lengre (noe har opplagt skjedd), da den nekter meg å komme inn.. Jeg trenger altså en ny produktkode!

(Nei, jeg skal selvfølgelig ikke spørre om det her..)

Og, det er i grunnen "greit nok"; Den var jo piratkopiert, og det er jo kun min feil, ene og alene.. Uansett!

Vurderer å kjøpe den orginalt nå (lørdag, helst), og tenker å gå for den Windows Vista Ultimate (full-lisens), da jeg ikke får kjøpt en OEM -versjon, akkurat nå!

Spørsmålet er altså ikke pirat-rettet.. :)

Jeg er veldig lite gira på å legge inn Vista på nytt (pga alt det andre som følger etter), så jeg lurte på følgende; Hva om jeg skriver inn den nye produktnøkkelen jeg kjøper på en da "piratkopiert" versjon som ligger inne!? Det går vel sikkert greit det (går jeg utifra), men lurte litt på om den gjorde noe tull med en eventuell ID?! Tenker kanskje på om "ny cd og ny nøkkel" forsatt går sammen, eller blir på en måte den nye nøkkelen "låst" til "gammel brent cd" ?! Eller fungerer det ikke på den måten i hele tatt!?

Er det slik at når man IKKE har OEM -versjon, så er ALT som teller at du har en produktnøkkel som INGEN andre har!? :ermm: Er det det som er cluet?

Takker for svar! Og håper at dette ikke går under "piratkopi" -spørsmål! For, det er jo spørsmål hva jeg skal gjøre etter at jeg har KJØPT meg fullversjonen av Vista!

- Bone :)

EDIT: Har installert Norsk Vista, og vil kjøpe Norsk Vista!

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så mye, folkens! :thumbup:

Det ble ikke Vista på meg på lørdag (orket ikke å dra på butikken), men kjøper det til uka..

Kjører dualboot med XP i andre enden (DEN er orginal i hvert fall :D ), så det var ikke totalt krise her.. men, kommer til å kjøpe Vista Ultimate Norsk 32bit! :)

Takker igjen! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...