viper92 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei! Har nylig skaffet meg en ny pc, som består av C2D e6600 Asus p5w DH deluxe (i975x) Corsair CMsX1024-6400 c4 XFX GeForce 8800gts 320mb en 320gb WD hdd Sunbeam Transformer (veldig go luftgjennomstrømning samt mange medfølgene vifter, anbefales!) en dvd-rom fra samsung samt noen lys (såklart). Nå har jeg kjørt noen runder 3dmark, og kommet frem til at i 05 så blir det rundt 13.4k uten noen form for klokking. Jeg har bare de kjølerene som fulgte med alt, men det ligger på en lav temperatur i snitt takket være godt kabinett. Jeg har lagt cpun fint opp på 2520mhz (9*280), og lurte på hva jeg kan forvente og klokke dette opp til, og hva jeg kan forvente i 3dmark. Med denne veldig lette klokken får jeg drøyt 14.1k. Noen som har noen forslag til en stakkarslig hobbyklokker som bare vil presse systemet sitt litt lenger uten og risikere for mye? Nå ligger cpun på 24c, mens "kjerne 1" varierer imellom 31-33c. Mye det samme med toern. Volten vil jeg helst slippe og røre, men hvis det blir en drastisk ytelsesøkning, who am i to make decisions? Uansett, takk for alle svar! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Ser ikkje ut som om noen kan gi deg så mange nye råd. Du gjør det riktig så langt Fortsett å prøve deg frem i små steg, så finner du nok en god klokk, der temperatur og spenning er på ett fornuftig nivå. Har du god nok kjøling har du nok 600-800mhz igjen. Endret 5. mai 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
Megern Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei! Har nylig skaffet meg en ny pc, som består av C2D e6600 Asus p5w DH deluxe (i975x) Corsair CMsX1024-6400 c4 XFX GeForce 8800gts 320mb en 320gb WD hdd Sunbeam Transformer (veldig go luftgjennomstrømning samt mange medfølgene vifter, anbefales!) en dvd-rom fra samsung samt noen lys (såklart). Nå har jeg kjørt noen runder 3dmark, og kommet frem til at i 05 så blir det rundt 13.4k uten noen form for klokking. Jeg har bare de kjølerene som fulgte med alt, men det ligger på en lav temperatur i snitt takket være godt kabinett. Jeg har lagt cpun fint opp på 2520mhz (9*280), og lurte på hva jeg kan forvente og klokke dette opp til, og hva jeg kan forvente i 3dmark. Med denne veldig lette klokken får jeg drøyt 14.1k. Noen som har noen forslag til en stakkarslig hobbyklokker som bare vil presse systemet sitt litt lenger uten og risikere for mye? Nå ligger cpun på 24c, mens "kjerne 1" varierer imellom 31-33c. Mye det samme med toern. Volten vil jeg helst slippe og røre, men hvis det blir en drastisk ytelsesøkning, who am i to make decisions? Uansett, takk for alle svar! 8540330[/snapback] Du burde ca klare 3ghz før noen form for spennings økning på cpu. Lenke til kommentar
viper92 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Glimrende! Jeg har nettopp kjørt 3dmark 01 og der fikk jeg rett over 46k. Hadde vært gøy og go over 50. Prøver meg på 300*9 nå, så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå