Gå til innhold

Mormoner får smake egen medisin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antakelig å få dem til å slutt med å gå rundt og banke på dørene til folk.

Neste gang de kommer, skal jeg prate lenge med dem. Stille kritiske spørsmål og komme med en masse innvendinger. Jo lengre tid de bruker på meg, jo færre får de omvendt.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
Jeg kan garantere deg at det vil ikke han en slik effekt.

8540246[/snapback]

Hvorfor ikke? Hvis du så filmen fikk du med deg at mormonene ikke tålte at andre banker på sin egen dør, men selv skal de få lov til å banke på hos andre...

Lenke til kommentar
Og du tror forbudet vil komme raskere om du selv driver med litt "misjonering" for ateismen?

8540265[/snapback]

Nei, sjansene er små for at vi får oppleve et forbud. Kjenner jeg mormonerne rett, vil de ikke la seg stoppe av det heller. Bibelen er jo viktigere enn loven :ermm:

Lenke til kommentar
Kjenner jeg mormonerne rett, vil de ikke la seg stoppe av det heller. Bibelen er jo viktigere enn loven   :ermm:

8540275[/snapback]

Back to square one.

8540280[/snapback]

Det beste vi kan gjøre er vel å late som vi er interessert, slik at de får muligheten til å omvende færrest mulig.

Nei, nå er jeg lei av religion. Går over til vitsetråden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
*Går og kobler 220-volten til dørklokka*

8540383[/snapback]

Ruller rundt i sikkel og tårer, mens jeg hyler av latter ... :yes:

Lenke til kommentar
Og du tror forbudet vil komme raskere om du selv driver med litt "misjonering" for ateismen?

8540265[/snapback]

Nei, sjansene er små for at vi får oppleve et forbud. Kjenner jeg mormonerne rett, vil de ikke la seg stoppe av det heller. Bibelen er jo viktigere enn loven :ermm:

8540275[/snapback]

Ifølge mormonertro så skal man følge og adlyde lovene i det landet du bor i...og at det kommer en lov mot å misjonere er ikke akkurat saklig..

Lenke til kommentar
...og at det kommer en lov mot å misjonere er ikke akkurat saklig..

8541599[/snapback]

Lov mot religiøs misjonering synes jeg ikke er det minste upassende. Det er jo å villede folk. Når man i tillegg tar seg den frihet å snike seg innpå andre menneskers eiendom uten tillatelse, er det helt på sin plass med et forbud.

Lenke til kommentar
...og at det kommer en lov mot å misjonere er ikke akkurat saklig..

8541599[/snapback]

Lov mot religiøs misjonering synes jeg ikke er det minste upassende. Det er jo å villede folk. Når man i tillegg tar seg den frihet å snike seg innpå andre menneskers eiendom uten tillatelse, er det helt på sin plass med et forbud.

8541647[/snapback]

og det å gå og ringe på døra til noen er å trenge seg inn på deg? da må du jo forby alle selgere, til og med de som selger lodd for fotballaget sitt..

Man villeder nødvendigvis ikke folk, man opplyser, slik at du selv kan velge om du vil tro på det eller ikke.

Lenke til kommentar
hva mente du? skjønte ikke.... :blush:

8541719[/snapback]

Bare et lite utbrudd fra min side. :)

Nei, det jeg mente var egentlig at det blir litt tåpelig at ateister skal begynne å spre "det glade budskap" på dørene til folk på samme måte som enkelte religiøse gjør. Da blir det akkurat som når 5-åringer krangler. Ingen hever seg over den andre, men synker ned til samme nivå, og der blir dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...