SpeCtaCelus Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg har to harddisker i maskinen min. Jeg skal formatere hele harddisken som jeg har osen på (hd 1). på hd 1 så har jeg brukt 40 gb av 80 gb. Hd 2 er helt full. (nesten) Nettverkskortet mitt er fukka, på godt norsk. (innstillingene) Nettverksinnstillingene mine er grunnen til at jeg formaterer. Jeg har en til harddisk (hd3) som er på 60 gigg. (ny som jeg ikke skal bruke men har den for og lagre data, siden nettverk.... ikke funka)) Den har jeg sotte i pcen min istedenfor hd 2 og la inn de 40 giggene på hd1 (kopierte da!) så tok jeg ut hd3 og satt den inn i en annen maskin for og teste om det var noe saker på hd3. Da måtte jeg formatere disken! Må Jeg det hver gang jeg tar ut en hd av maskinen (kablene). Kan jeg formater en partisjon som osn ligger på? Plz help me!!!! Jeg tørr ikke og gjøre noe. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Du kan legge informasjon på en hardisk og ta den ut og putte den inn senere eller i en annen maskin om du vil uten at du må formatere eller mista noe data. Du får formatere disken din en tur til og så legge over informasjonen så ka du prøve den i den andre PC'en. Da skal du slippe å formatere. det kan være feil på disken som gjør at den blir oppfattet som korrupt i den andre PC'en. Ja, du kan formatere den patrisjonen (eller hardisken) som OS ligger på, men da mister du OS'et ditt og du må legge det inn på nytt. Da mister du altså all data som ligger på den hardisken eller patrisjonen. Men altså. Du trenger ikke formatere for hver gang du tar ut og inn hardisken. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Hvordan skal jeg gjøre det da når jeg setter hden inn igjen. Da må jeg begynne å innstalere osv. Hvordan skal jeg gjøre de uten og formatere? Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Plz, hjelp Hvordan gjør jeg det uten å formatere! Når jeg har lagt det inn på diseken og skal ha det til senere? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 hmm Kan hva mener du med må formatere?? Hva slags os kjører du?? tenker da på gammel win og NTFS problematikk. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg har tatt ut den ene harddisken og sotte i ny hd. Jeg måtte formatere den nye disken opp til flere ganger på to forskjellige maskiner til at maskinen kjente den igjen. Hva skal jeg gjøre hvis den disken som jeg har fult av ting på må formateres når jeg setter den inn. Har ordna det nu, så det skal gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå