Gå til innhold

Importering av ordliste funker ikke i Vista.

Anbefalte innlegg

Jeg får opp denne feilmeldingen når jeg prøver å kjøre stavekontroll på norsk i Word:

post-78619-1178320980_thumb.jpg

Jeg har engelsk versjon av MS Office 2003. Prøvde å kopiere over bokmål/nynorsk ordliste fra en annen office-installasjon ved å kopiere hele Proof-mappa (den som vises til i feilmeldingen over).

Dette førte bare til den feilmeldingen. Fila finnes i mappen, men den får tydeligvis ikke åpnet den.

Er det noe mer man må fikse enn å kopiere de filene for at det skal virke?

Har riktignok Windows Vista her, og XP på den PC-en som jeg kopierte det fra, men det burde da ikke ha noe å si, siden det er samme office-versjon?

Setter pris på alle svar! ;)

Edit: Endret tittel: "Word cannot open the spelling file ..." Hvorfor? -> Importering av ordliste funker ikke i Vista.

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å legge inn de samme filene i XP nå, og der virket det faktisk. :hmm:

Kan med andre ord se ut til at det har med Vista å gjøre. Kan en moderator derfor flytte denne tråden til Vista-kategorien?

Tenkte det kanskje hadde noe med begrenset tilgang til filene å gjøre, men det virket ikke å sette "full control" på dem heller.

Noen som vet om noe mer jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan med andre ord se ut til at det har med Vista å gjøre. Kan en moderator derfor flytte denne tråden til Vista-kategorien?

Swooosh!

8543639[/snapback]

Vel og bra, men er det noen som har anelse om hva problemet kan være? :)

Prøvde å installere ordliste fra en annen Word-installasjons-CD, men det er fortsatt det samme... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...