Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Normal hastighet ved torrents,lav surfe hastighet.

Anbefalte innlegg

Når jeg laster ned torrents, eller andre filer via webleseren min, så er linja normal, men når jeg surfer er den bare 10% av kapasitet. Har prøvd diverse speedtester, og de viser det samme, normal opplasthastighet, lav nedlasthastighet.

Dette skjedde etter jeg fikk et nytt IP nummer etter en restart av kabelmodemet mitt. IP nummeret jeg fikk er også litt rart, finner lite info om det, slike lockup greier på nett, viser at jeg sitter i england

ip nummeret mitt er 77.222.192.***

Endret av tness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket prog brukte du for og finne hvilken isp jeg hadde? har testa forskjellige, men får ikke no særlig info, men at det er nornett stemmer nok,siden han lokale isp solgte seg ut til nornett.

Lenke til kommentar
Har enda råtten hastighet. Har egentlig 1 mb begge veier, men maks hastighet på speedometer på HW eller itavisen viser at jeg har en 100kb linje

Men det stemmer det, har en 2 Mb linje sdsl og har ca 220 Kb opp og ned! Så det er korrekt det der. :D

Lenke til kommentar

hvis du får NORMAL hastighet på TORRENTS, og treg hastighet på surfing (vel og merke når alt av torrents er avslått) kan det tyde på for få halvåpne tcp/ip porter.

Sjekk i eventloggen om du har warnings fra tcp/ip. Isåfall skal jeg gi deg linken til en patch du kan kjøre.

Lenke til kommentar

Har prøvd alt. Rettelse, linjen viser at jeg har en 100kb ned linje dvs at når jeg laster ned så går det i svimlende 10kb/s

Enkel ISDN fart.

Har åpna port 80 81 etc etc, uten nytte. Er nok ISP som kødder med meg.

Lenke til kommentar

Har du ringt og sjekket med ISP'n din?

Hvis ikke, så gjør det først.

Jeg hadde lignende problem en gang, og da var det ISP som måtte fikse (NGT i det tilfelle)

Du har sikkert masse "packet loss" som gjør at du ikke får bra hastighet på en enkelt

kilde, men med flere kilder (som i torrent) så får du fullt ut.

Men som sagt, dette er ikke noe man kan fikse selv, du må nok ta kontakt med

leverandøren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...