Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med RAM-brikke

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt denne dataen her . Den fungerer fint helt til jeg plaserer inn en ekstra RAM-brikke "Kingston 1 GB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM". PCn vil ikke fungere etter at denne er satt inn, hvis jeg i det hele tatt kommer meg inn i windows er det noe feil med alle driverne, og musen fungerer ikke.

Jeg er ganske sikker på at jeg har satt inn rammen på riktig måte, men er det noe jeg må gjøre før/etter at jeg har satt inn RAMen? Eller er det noe feil med RAMen jeg har kjøpt?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prisguiden i linken din står det faktisk:

Minne installert: Varierende

Minnehastighet: PC2-5300 (667MHz)

Minnetype: SO-DIMM (DDR 2)

edit: ...men i følge Kingston passer:

KFJ-FPC165/256 256MB 533MHz Module

KFJ-FPC165/512 512MB 533MHz Module

KFJ-FPC165/1G 1GB 533MHz Module

så da skulle man jo tro at ditt minne ville virke.

Jeg ville prøvd å komme meg inn i bios og stilt ned hastigheten minnet kjøres med, for å søke etter feil. Kombinert med memtest eller lignende.

Hvis den virker litt nå og da, tyder jo det på at:

1. brikken passer ikke

2. feil på brikken

3. feil montering (evt. ikke utført i henhold til bruksanvisning, evt. evt. osv.)

Glemt å slå av eller ta ut batteri kommer inn her.

Bladde litt i easy-guide manualen din, og det står jo ikke noe spesielt om RAM,

bare "plug & pray".

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

**vær forsiktig i BIOS når du stiller volt og slikt, da det ikke dekkes av garantien.

prøv heller følgende:

set den andre minnes brikka i samme slot som den "defekte", se om minnedbrikka finnes, gjør den det, så lever den defekte tilbake til utsalgs stedet, de fleste har idag lifstids garanti, eller's så har du 5 års reklamasjons rett.

Om du har en Dell PC, og brikken er kjøpt utenfor Dell, så garanterer ikke Dell at brikken vil fungere i maskinen, i det hele tatt.

Lenke til kommentar
**vær forsiktig i BIOS når du stiller volt og slikt, da det ikke dekkes av garantien.

prøv heller følgende:

set den andre minnes brikka i samme slot som den "defekte", se om minnedbrikka finnes, gjør den det, så lever den defekte tilbake til utsalgs stedet, de fleste har idag lifstids garanti, eller's så har du 5 års reklamasjons rett.

8541356[/snapback]

Begge RAM-slot'ene fungerer med den ene brikka, derimot fungerer ikke den andre brikka i noen av slot'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...