Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB.ini fil lager bare problemer med maskinen :(

Anbefalte innlegg

Nå har det skjedd ennda en gang.

Jeg kobla til en usb enhet og maskina tryner. det har sjed veldig mange ganger det siste etter en oppdatering fra microsoft like før påske.

Alt låser seg. Maskinen må skrus av med strømbryteren. Når jeg starta opp igjen, så kjørte den sjekk på c-disken og fan feil på usb.ini filen. Hengte seg opp og tok restart.

Nå vill den seg ikke lengre... kommer ikke til logon heller før den kjører restart :no:

Lurer egentlig på om man kan skaffe denne usb.ini fila og legge den inn ved bruk av live cd til linux?

Eller om jeg skal droppe windows helt nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trekker denne USB enheten mye strøm ?

Hvilket hovedkort har du?

Du kan jo evt. prøve å "reparere" windows med instalasjons CDen. Da laster den inn alle standard-drivere for alt mener jeg. Og er ganske sikker på at den beholder registeret for instalerte programmer da også.

Lenke til kommentar
Trekker denne USB enheten mye strøm ?

Hvilket hovedkort har du?

Du kan jo evt. prøve å "reparere" windows med instalasjons CDen. Da laster den inn alle standard-drivere for alt mener jeg. Og er ganske sikker på at den beholder registeret for instalerte programmer da også.

8539793[/snapback]

my strøm... tja, bruker en hub på de fleste tinga (med tilkobling for strøm)

Ellers bruker jeg bare ting som mus, tastatur i selve pcen.

Jeg har ett ASUS kort 945p chippset fra intel... husker ikke navne på selve kortet i farta :p

Viss jeg reparerer så mister man ingenting, men jeg får uten service pack 2 som gjør at stort sjett alle driverene klikker... er 6 gangen etter påske at dette har sjedd :no:

Alt begynte etter en liten oppdatering fra windows update :ph34r::ph34r:

Lenke til kommentar

Prøvde å reparere men det ble masse tull pågrunn av at jeg ikke har xp med sp2... hele skite ble bugga :p

så får nok reinstalere...

Kanskje legge inn ubuntu 7.04 her å =)

Men noen som vet hvor mailene i outlook havner når du mottar de? får ikke åpna outlook lengre... og trenger 2 mailer derfra :p

Lenke til kommentar
Prøvde å reparere men det ble masse tull pågrunn av at jeg ikke har xp med sp2

Last ned SP2 først, de aller fleste USB(2)-drivere krever det nå for tiden...

8545361[/snapback]

alle programma tryna, internett explorer, office, tja alle for a si d sann

Innstlasjonen av sp2 gar ikke igjenom heller... sa har tatt backup og kjorer nyinstalasjon... men hvordan far jeg med epostene fra outlook, greier ikke a finne den mappa

Lenke til kommentar
men hvordan far jeg med epostene fra outlook, greier ikke a finne den mappa

8545467[/snapback]

Outlook-mappen er en fil som slutter på pst.

8545600[/snapback]

fant de ikke...

men ser ut som noe har godt veldig galt... windows greide ikke å formatere disken så gjore det med live cd fra ubuntu. Men etter innstlasjone blir den som før.. nesten ferdig og restart O.o

Kan d være hovedkortet som har godt dunken tro? har vært litt ustabilt alltid det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...