Iceman22 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Igår brukte jeg dette kortet for å teste om den nye pc'en gikk som den skal da jeg ikke hadde noe annet å teste det med. Alt var bra, så jeg tok ut kortet fra den nye pc'en og satt det in i der den var fra før. Jepp, og nå er enten skjermen full av artifacts eller så blir fargene rosa/lila istedenfor hvite osv.. Etter loading til xp så slår skjermen seg av. Jeg har prøvd skjermkortet på andre hovedkort og det er grafikkortet som er problemet. Hva kan ha skjedd og hva kan jeg prøve for å fikse det? Jeg veit at noen av dere tenker "herregud kjøp nytt" , men hvorfor bruke 300kr når det kan kanskje fikses via tråden her Her er noen bilder. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Igår brukte jeg dette kortet for å teste om den nye pc'en gikk som den skal da jeg ikke hadde noe annet å teste det med.Alt var bra, så jeg tok ut kortet fra den nye pc'en og satt det in i der den var fra før. Jepp, og nå er enten skjermen full av artifacts eller så blir fargene rosa/lila istedenfor hvite osv.. Etter loading til xp så slår skjermen seg av. Jeg har prøvd skjermkortet på andre hovedkort og det er grafikkortet som er problemet. Hva kan ha skjedd og hva kan jeg prøve for å fikse det? Jeg veit at noen av dere tenker "herregud kjøp nytt" , men hvorfor bruke 300kr når det kan kanskje fikses via tråden her Her er noen bilder. 8539279[/snapback] Det kan være statisk elektrisitet som har tatt knekken på kortet, da er det ikke stort du kan gjøre. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Det kan være statisk elektrisitet som har tatt knekken på kortet, da er det ikke stort du kan gjøre. 8540772[/snapback] Ok, syns det er litt rart at det skulle få elektrisitet, jeg tok jo bare det ut... Lenke til kommentar
Megern Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det kan være statisk elektrisitet som har tatt knekken på kortet, da er det ikke stort du kan gjøre. 8540772[/snapback] Ok, syns det er litt rart at det skulle få elektrisitet, jeg tok jo bare det ut... 8541852[/snapback] Det er mulig ved å så vidt tå i et kort, uten ordentlig jording. Har ødelagt et kort på samme måte før. Da var jeg sur. Data komponenter tåler en god del, men er ganske sårbare mot statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Sjekk om kjøleribba har god kontakt med GPU. Rens kontaktpunktene med rødsprit på en Q-tip. Hvis ikke må du nok kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå