Mister_joney Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) En liten morsom tass som liker seg foran kamera:D Noen som har noen meninger? Endret 4. mai 2007 av Mister_joney Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Noen som har noen meninger? 8539177[/snapback] Ikke noe ut over det vanlige... Bildene virker lite spennende. Teknisk pirk: På det første er det en stor skygge etter brettet. Bilde tre er rotete. Det siste bildet er delvis utbrent. Endret 4. mai 2007 av Tjodleik Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Ikke noe ut over det vanlige... Bildene virker lite spennende. Teknisk pirk: På det første er det en stor skygge etter brettet. Bilde tre er rotete. Det siste bildet er delvis utbrent. 8539900[/snapback] Nå må du ikke være så negativ. Tanker fra en "ikke-bildekjenner": Bilde 1: Spennende vinkel med rullebrettet i forgrunnen, bare synd at flash'en har gitt bildet et litt brent preg. Her hunne du ha tjent med en flash som du kunne ha vippet opp, eventuelt med en omnibounce (En liten hvit plastanordning som settes foran flash'en, vil jevne ut lyset litt). Klesvasken som står ute ødelegger også helhetsinntrykket littegranne. Bilde 2: Igjen, en MTV-aktig kameravinkel som passer ganske bra til anledningen. (Kanske bittelitt overdreven? ) Her "brenner" også den skarpe blitsen ansiktet til smårollingen, dette kan unngås ved å brette et hvitt ark i to og plassere det foran blitsøyet. Dette vil mykne opp lyset et par hakk. Bakgrunnen ser litt mørk og trist ut. Hadde du tatt bildet i dagslys, med en tanke blits for å lyse opp hovedmotivet, så hadde bildet sett adskillig bedre ut. (Pirkepirkepirke: En halvdød potteplante i forgrunnen ser ikke særlig delikat ut, for å være ærlig. Uten den, eller med en litt mer attraktiv blomst ved siden av den oppstylede frontfiguren, som en liten kontrast, ville helhetsinntrykket blitt løftet opp et par hakk.) Bilde 3: Den grønne busken i bakgrunnen en en fin touch. Men, som sagt, en liten opprydning hadde vært kjempefint. Skoene ser også litt "brente" ut, samtidig som at det er litt for mye rekkverk og gulv med i bildet etter min smak. Detter kan man enkelt klippe vekk i et bilderedigeringsprogram. Ellers så har du fått med noen fine farger. Bilde 4: Igjen, gode kontraster i fargene, men noen partier i bildet er fremdeles brent av blitslyset. Fargene i ansiktet hans ser litt blasse ut, og plantene ser litt unaturlige ut. Har du et bilderedigeringsprogram, så ville jeg rådet deg til å leke deg litt med dette bildet- Skjære det til, varme det opp, oppskapning/utbløting ... Og så videre. Men ikke ta dette jeg sier så alt for tungt; de er bare en rekke råd. Prøv deg frem, lek deg med ulike ting, til slutt så finner du ut av hva som passer deg. Prøving og feiling er en stor del av kamerahobbyen, det går ikke å "bare" lese teoretisk materiale for å bli en god fotograf. Nå et jeg ikke hvor lenge du har holdt på med dette, men mitt råd er å kaste alt av lærebøker ut av vinduet den første tiden, og bare knipse i vei. Først etter et par måneder er det greit å begynne å lese om teknikker og annet "tørt stoff". Lykke til med fotograferingen! My thoughts -- Fra en ikkeprofesjonell kameraentusiast som prøver å stige i gradene. -AnEvilTwiner. Endret 5. mai 2007 av AnEvilTwiner Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Trådstarter, IKKE les den skjulte teksten hvis du kjener gutten (noe du sikkert gjør) [oT] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Han ser sinnsykt wannabe ut ass fysj og fy ^^ [/oT] Bilden var ikke noe spesielle egentlig. Det første var best. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Bakgrunnene er forferdelig rotete og tar mye av fokus vekk fra gutten. På bilde 2 ser det ut som om han står veldig ubehagelig, at kanten er så høy at han ikke kan hvile på den. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Synes det er godt gjort av AnEvilTwiner å være så positiv til disse bildene.... Sikkert artige for de som kjenner gutten, men for meg blir det bare "Kle deg litt tøft og kult, så går vi ut på balkongen og tar et par kjappe bilder"-bilder. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Takk for tilbake melding:) Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Synes det er godt gjort av AnEvilTwiner å være så positiv til disse bildene.... 8542289[/snapback] Konstruktiv kritikk, anyone? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Er det så mye mer å si da? Alle bildene bærer preg av at blitsen kommer rett på ungen, det ser ikke så pent ut. Bakgrunnen er en helt vanlig, litt rotete (egentlig ikke, men i forhold til bakgrunn i et bilde) altan. På de to sist bildene er det utbrente partier. Dette kunne vært bedre bilder om bakgrunnen var i orden, og om poseringene og vinklene hadde vært tenkt mer på. Bilde 1 hadde vært kult dersom han stod ute på asfalten med bare himmel i bakgrunnen eller en uskarp skaterampe f. eks. Samt holdt armene litt mer naturlig. Bilde 2 som jeg sa, det ser ikke ut som han står avslappet, og da blir det litt feil, for det virker som bildet skal vise at han står der henslengt. Samt jeg forstår ikke hvorfor den "kule" gutten står ved siden av en blomsterpotte Litt malplassert den blomsten der. På de tre siste bildene syns jeg ikke ansiktsuttrykket passer til stilen han har på klærne. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Har Photoshop'et litt... ble det noe bedre? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Selv om du gjør bakgrunnen uklar, så forsvinner den ikke Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Har Photoshop'et litt... ble det noe bedre? *bilde* Desverre.. Dette ble veldig blur'ish. Jeg ser du har bluret(?) veldig mye. Det ble bare unaturlig og forstyrrende for meg. Hvis du har fått en litt mer behagelig bakgrunn, og generelt bedre gjennomtenkt, så kunne det ha blitt noe. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Er dette Lasse Nøff Guttormsen? Eller er det Lasse (og mitt valg av navn som var Lasse Bukkake Guttormsen) ...? Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Selv om du gjør bakgrunnen uklar, så forsvinner den ikke 8550697[/snapback] Har bluret bakrunnen, curves, levels, softet ned huden, og skarpet øyne og hår... Har også croppet:) Edit: Skrivefeil:P Endret 6. mai 2007 av Mister_joney Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Her kunne du ha dratt nytte av å tenke litt igjennom hva du ville med bildene før du trykket på utløseren. Alt for mange, meg selv inkludert, tenker ikke tilstrekkelig igjennom hva de ønsker å vise før etter at bildene er tatt. Da oppdager man plutselig alle de forstyrrende elementene som ødelegger et potensielt blinkskudd. F.eks så hadde bilde nr 2 blitt betraktelig bedre om ikke blomsterkrukken hadde vært med. Som andre har nevnt så bør du jobbe litt mer med blitsen din. Taket over terassen din er som skreddersydd for bouncing, så denne teknikken må du teste ut. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Her kunne du ha dratt nytte av å tenke litt igjennom hva du ville med bildene før du trykket på utløseren. Alt for mange, meg selv inkludert, tenker ikke tilstrekkelig igjennom hva de ønsker å vise før etter at bildene er tatt. Da oppdager man plutselig alle de forstyrrende elementene som ødelegger et potensielt blinkskudd. F.eks så hadde bilde nr 2 blitt betraktelig bedre om ikke blomsterkrukken hadde vært med. Som andre har nevnt så bør du jobbe litt mer med blitsen din. Taket over terassen din er som skreddersydd for bouncing, så denne teknikken må du teste ut. 8550920[/snapback] Tusen takk for utfyllende svar... Har bare innebygget blitz, sa det kan bli litt vanskelig med boncing... Men uten krukken, så hadde bilde 2 blitt "bra"? Tenkte å ta det på nytt... Riktig vinkel, blender og lukkerhastighet..? Tenkte også på å ta bilde 1 på nytt, men et long shoot bilde der han står på en hag og ser på solnedgangen... Vet ikke hekt om du skjønner helt hva jeg mener, hvis ikke så spør^^ Edit: Skrivefeil.. U'en min funker så vidt på tastatret-_- Endret 6. mai 2007 av Mister_joney Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hvor bra det kan bli avhenger av deg og ditt samarbeid med modellen. Om du har en villig modell er det bare å ta seg tid og eksperimentere med forskjellige vinkler og settinger. Kommuniser med modellen, da slipper han av, og gir deg kanskje bilder med ekte følelser fremfor påtatt "coolhet" Du bør vurdere å investere i en ekstern blits. Det kan bli en del knoting i begynnelsen, men når du lærer deg å bruke den vil du få gode resultater. Det taket over terassen din nærmest ber om å bli brukt til bouncing. Der kan du ta mange gode portrettbilder. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Hvor bra det kan bli avhenger av deg og ditt samarbeid med modellen. Om du har en villig modell er det bare å ta seg tid og eksperimentere med forskjellige vinkler og settinger. 8551172[/snapback] Han er 8 år, og rastløs:P men takk igjen for gode råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå