Barcarolle Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Tja, hifiklubben pleier ikke ha tilbud. De har vel som type motto at de ikke skal kjøre tilbud, men ha "faste lave priser". Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Skal nok godt gjøres å få tilbud på noe som helst av helt nye artikler i hifiklubbens sortiment.. Kan ikke huske å ha sett introduksjonspriser som har vært spesielt gunstige iaff! De ser unektelig bra ut høyttalerne i denne nye serien! Eneste jeg kanskje kunne tenkt å endre på er utseende på diskanten. Men de er jo pene, og blir finere og finere for hver gang jeg ser de! Selv om diskanten er litt annerledes enn mye annet, så har de et generelt mer voksent utseende enn den gamle serien. Jeg liker de iaff, så jeg satser på å få høre dem om ikke så altfor lang tid! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ja, jeg synes S4 er penere enn S3. Mer stilren og moden utførelse. Jeg tipper den horisontale logoen på diskantene er bare å merke de med et særpreg for å skille S4 ut fra alle andre høyttalere på markedet. Jeg gleder meg til å høre demo av de Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Du er ikke den eneste som gleder seg Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Demo av nye 600-serie i Oslo, onsdag 6. juni! http://avforum.no/forum/generell-info/5462...-600-serie.html Jeg har meldt meg på pulje 1. Ypperlig mulighet til å se hvordan de ligger an i forhold til 703, som jeg vurderer sterkest. Blir å se om prisforskjellen er verdt det. Alt etter hvilken forsterker de benytter på demoen, naturligvis. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Akk, i Oslo jo. Du må si ifra om det blir demo i Trondheim Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Akk, i Oslo jo. Du må si ifra om det blir demo i Trondheim 8719893[/snapback] Kanksje noen her på forumet skulle booket en demo sammen på HiFiklubben i Trondheim? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Demo av nye 600-serie i Oslo, onsdag 6. juni! http://avforum.no/forum/generell-info/5462...-600-serie.html Jeg har meldt meg på pulje 1. Ypperlig mulighet til å se hvordan de ligger an i forhold til 703, som jeg vurderer sterkest. Blir å se om prisforskjellen er verdt det. Alt etter hvilken forsterker de benytter på demoen, naturligvis. 8712109[/snapback] Kan du komme med en komentar her etter at du har hørt de? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det kan jeg godt Etter beste evne i hvertfall. Mitt eneste sammenligningsgrunnlag er DM309 og 703. 604S har jeg såvidt hørt på før, men det var langt i fra nok til å gjøre opp noen mening. Skal videreføre alt jeg får vite i hvertfall. Jeg håper de imponerer stort, så jeg slipper å legge ut over 100.000kr for anlegg. Suben er jeg mest spent på egentlig. Jeg har hørt mye forskjellig, og det råeste jeg noen sinne har hørt er ASW750 med 1000W digital forsterker. Den rocker sokkene av 15-tommeren fra Cerwin. "Problemet" er at denne koster 15000kr. Vil gjerne høre hva subene i 600-serien klarer. Regner med de har en 12-tommer parat, for det er det jeg må ha. Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg hørte på 683 i går! Ble ekstremt imponert, selv om jeg ikke har så veldig peiling. Jeg var bare ute etter å lytte litt til anlegg før jeg kjøpte. Må si at jeg ble forelsket! Synest den var mye mer behagelig og mye mer fyldig, og med mer trykk i bunn enn f.eks Ikon 6 (som jeg også vurderte) Hørte den i par med Denon PMA1500, hadde med egen cd der jeg spilte både Pink Floyd, System Of A Down og U2. Alt dette spilte så bra at jeg kommer til å sprenge budsjettet mitt og kjøpe dette. Dette er bare litt subjektivt fra en som ikke har altfor mye kunnskap til å skrive utfyldene om de Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Da var en firetimers demokveld over! Product Manager i B&W (norge/norden) holdt en grundig og troverdig presentasjon på ca en halvtime, der vi fikk grundig forklaring på teknologiene B&W er stolte av. Senere skjønte vi hvorfor. Etter presentasjonen fikk vi servert noen godlåter som uttrykte evnene til 683 veldig bra. Rene krystallklare toner og overraskende godt bunndrag for 6,5" å være. Kontrabassen kjentes godt i brystkassa på 4 meters avstand. Så fikk vite leke DJ på tur før redaksjonsmedarbeider i bladet Hjemmekino, Atle, koblet opp den ene stativhøyttaleren som senter og fyrte opp D-ILA 1080-kanonen til 50 lapper. Vi kjørte gjennom noen scener fra Matrix-trilogien med en SVS-sub tilkoblet. At 683 ikke koster nærmere 20.000kr sjokkerer meg! Når jeg meldte meg på var jeg innstilt på klassen til Klipsch RF-83 og B&W 703, og tenkte dette var mest for moro skyld for å se hva en høyttaler til under halve prisen kan prestere. Det var jaggu mer enn man kunne forvente! 683 puster virkelig 703 i nakken med en prislapp som må være resultat av fyll i arbeidstiden hos B&W. Jeg er fristet til å løpe og kjøpe før de forstår hvilken feil de har gjort ved å prise de så lavt. Nå har ikke jeg all verden med erfaring og sammenligningsgrunnlag, så for noen virker dette kanskje litt vel ukritisk og naivt, men disse høyttalerne ga meg frysninger gang på gang uansett hvilken musikk som sto på. De er absolutt et alternativ til B&W 703. Etter å ha hørt hvor god krystallyd disse klarer å lage, med samtidig god trøkk, er RF-83 nesten ute av bildet. De sparte pengene legger jeg heller i enda dyrere forsterker og avspiller. Anbefales! Også for de som har satt budsjettet litt under. Hopper du noen tusen opp til disse så får du MYE for pengene. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Huff,etter å ha hørt dette er jeg virkelig skuffet over at jeg gikk glipp av det! Hva slags musikk ble brukt som referanse? Atle har forresten den råeste hjemmekinoen jeg noen gang har sett! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Huff,etter å ha hørt dette er jeg virkelig skuffet over at jeg gikk glipp av det! Hva slags musikk ble brukt som referanse? Åh, det var så meget. Håper p å få en oversikt over det på avforumet etterhvert. Mange ukjente låter. De brukte en CD de kalte "kringlemiks" som var ufattelig bra til å teste med. Atle dro frem Ole Paus, som løt veldig godt og B&W-representanten våget seg frempå med det han sa var sitt favorittband for tiden, amerikanske Clutch. Noe mer rocka. En satte på Tenacious D - Tribute. Det var mye, mye mer også, og alt låt bra Noe techno/hiphop var det ikke, og det er like greit. Sånn musikk hører hjemme på boomblaster og Cerwin. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har nesten bestemt meg allerede for å satse på disse, lurer litt på hvilken elektronikk de testet med på denne demoen? Håper du kan svare på det Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Forløpig faller det mot disse til høstens innkjøp. Steffenms raport sikret de enda bedre en plass på loftet her Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Har nesten bestemt meg allerede for å satse på disse, lurer litt på hvilken elektronikk de testet med på denne demoen? Håper du kan svare på det 8801391[/snapback] NAD M5 som CD-spiller. Resten: Mor10, som også var tilstede, har visst kontroll over dette. Sitat: De benyttet standard-oppsettet med Arcam pre- og effekt og NAD spilleren. (Står mer om dette i profilen til Hjemmekinos referansekino, dersom du vil vite mer.) Endret 6. juni 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har nesten bestemt meg allerede for å satse på disse, lurer litt på hvilken elektronikk de testet med på denne demoen? Håper du kan svare på det 8801391[/snapback] NAD M5 som CD-spiller. Resten: Mor10, som også var tilstede, har visst kontroll over dette. Sitat: De benyttet standard-oppsettet med Arcam pre- og effekt og NAD spilleren. (Står mer om dette i profilen til Hjemmekinos referansekino, dersom du vil vite mer.) 8801468[/snapback] Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå