Gå til innhold

Min lille Ventrilo-historie som ødelagt dagen!

Anbefalte innlegg

Ja, hei. Først og fremst så er jeg ikke helt sikker på om det er her jeg skal poste dette, men gjerne flytt meg om jeg har postet på feil sted.

Som tittelen sier så er dette altså om Ventrilo. Jeg har brukt Ventrilo i nesten to og et halvt år uten å ha noe som helst problemer men idag måtte det desverre ta slutt. Etter en deilig morgen med god frokost og fint vær så var det på tide å sjekke VT igjen og spille litt CS med venner. Plutselig når jeg skulle connecte så oppdaget jeg at ikke noe kom opp. Jeg var inni en server men det var ikke noen rom eller personer inne. Sikkert bare noe galt med servern midtertidlig tenkte jeg. Jeg prøvde en annen server, men det samme skjedde. Greit, det er noe galt med VT og det er sikkert ikke bare jeg som har problemer. Eller så var jeg bare trøtt. Etterhvert så oppdaget jeg at det bare var meg som ikke klarte å få Ventrilo til å funke. Greit dette må jeg finne ut av, slik jeg alltid gjør. Jeg forsøkte å finne ut hvorfor det var slik og prøvde først og reinstallere og sjekke om det var det. Etter at reinstalleringen ikke fungerte, prøvde jeg å restarte. Det funka heller ikke. Greit, så lett gir jeg ikke opp var det som var i tankene mine.

Etter jeg hadde prøvd å reinstallere, restarte pcen, sjekke brannmuren, gjennopprette til et tidligere tidspunkt, laste ned andre versjoner, prøve VentriloMIX, søke på google, spørre andre om hjelp og fikse diverse instillinger på Vista for å så sjekke om det funker så ville jeg nesten gi opp. Men jeg er ikke av den typen som vanlighvis gir opp så fort men etter mendger av andre ting og forsøk så ga jeg til slutt opp. Og nå sitter jeg altså sliten og nedgrott i stolen og spørr dere om hjelp. Er det noen her som har opplevd det samme eller lignende? Eller bedre, vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Jeg har Windows Vista. Ventrilo funka fint igår og alle dager frem til idag. Jeg kommer inn på servere, vennene mine sier at de ser meg på serveren, men ventriloen min er hvit og jeg kan ikke se noe. Dette er noe av det rareste jeg har opplevd. Har til og med sjekket Ventrilo hjemmesiden og søkt på forumet om noen har samme feilen men uheldigvis har jeg ikke klart å finne noe. Kanskje jeg burde rapportere til en av adminene der, men engelsken min er ikke så god. Uansett, det er verdt et forsøk å spørre litt andre steder først.

Er takknemlig for alle svar.

PS: Her er en screenshot av hvordan det VT'en ser ut når jeg er connected i en server.

post-54992-1178314623_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...