Co0O Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Vurderer å selge en av maskinene mine til en kompis. Må derfor finne en balanse mellom god pris og supportforpliktelser Maskinvaren er som følger: CPU: AMD Athlon 64 3800+ (Venice) S939 + Arctic Cooling Alpine 64 Hovedkort: ASRock 939S56-M S939 mATX Skjermkort: PowerColor Radeon X1950PRO Extreme 256 MB, ViVo/HDCP Lydkort: Creative SB X-Fi Xtreme Audio Minne: Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) Harddisk: Maxtor DiamondMax 10 160 GB + Samsung Spinpoint P80 160 GB S-ATA DVD-brenner: NEC ND-3520A Kabinett: In-Win V564 mATX (uten PSU) PSU: NorthQ 4001A, 400W Hva syns dere denne er verdt? Alt sammen fungerer selvsagt helt fint, minuset er begrensingen som sokkel + minnetype medfører i forhold til oppgradering. CPU/hovedkort/skjermkort/minne er kjøpt nytt i 2007, Lydkort/HD/DVD/kabinett/PSU er ca. 1-2 år gammelt. Selger den uten OS. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 3000 kanskje? Prosessoren er ikke mye å rope hurra for. hovedkortet ei heller så, x1950 går vel for rundt 1000-lappen nå til dags. du får to giga ram til 850 spenn nå til dags. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ja, ville sagt ca 3000,- jeg også. Sannsynligvis er den mer verdt for deg som filserver, målt i bruksverdi, enn hva du får for den i cash. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Om ikke "HURRA", så er prosessoren ihvertfall verdt å rope "OK" for Den er bra her & nå men har ikke særlig framtid, for å si det slik. Hovedkortet har vært overraskende bra - trodde det var kjipt (pga. merket) da jeg kjøpte det, men overrasket. Plass til to minnebrikker til, men DDR1 er jo utdatert nå (og dyrere). Den potensielle kjøperen er ikke interessert i spill men vil ha noe multimedia-greier, så skjermkortet er overkill ytelsesmessig. Men det har ViVo. Hovedkortet har ikke integrert GPU. Dette er en maskin som kommer til å være koblet mot anlegget i stuen, og som ikke trenger de store spill- eller multitaskingegenskapene. Slik sett bør den være ganske ideell. Edit: dessuten er lydkortet temmelig bra. Endret 4. mai 2007 av cosmo03X Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Ja, ville sagt ca 3000,- jeg også. Sannsynligvis er den mer verdt for deg som filserver, målt i bruksverdi, enn hva du får for den i cash. 8539133[/snapback] Syns selv 3000 kr er en fair pris. Syns den er for bra for å ende sine dager som filserver dersom noen kan få nytte av den. Har brukt den som stue-pc selv en stund, men skal oppgradere "hoved-pc'en", og tenkte å bruke gamle deler av denne til en ny en i stuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå