Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Normalt lite muskler?

Anbefalte innlegg

Hei, helt siden jeg var ca 13-15 år begynte jeg og miste muskler.

Det jeg mener er at før så kunne jeg løfte store tak i forrhold til alderen, og alle var jo sterke når man var små, dermed helt normalt...

Merket at alle andre var sterkere enn meg.

Og jeg har alltid vært den som kunne minst. Mistet kordinasjonsevnen også, dårlig til og sparke ball, gjøre all slags balltøv er vanskelig for meg.

Men så begynte jeg sikkert og miste muskler, feks når jeg gikk sisteåret på videregående (allmenfag-påbygging) så var det styrketrening i gymmen.

Greide knapt 10 kg på noen av apperatene, slike albue-greier, alle slags apperater.

Greide da 60 kg på legg greier tror jeg.

Og herregud jeg ble aldri noe bedre av og gjøre de treningene...

PS, jeg spiser dårlig også sikkert. Det teller jo litt? Men ellers normalt. Ikkenoe stor veggis eller "BurgerKing" her nei, maks 2-3 burgere på 6 månder.

Jeg bor i bygd, stykke fra fritidsaktiviteter, dermed gikk dagene på og ramponere bygda, så ingen sport på fritiden.

Har nå begynt på jobb, dermed har jeg gått opp 5-6 kg (veier 75-76 nå), fått litt muskler av arbeidet, men det synes ikke, sikkert alt fettet fra brødet jeg har spist på arbeidet...

Så, hva er det som gjør at jeg har mindre muskler enn andre somfaktisk sitter mer inne og gjorde mindre enn det jeg gjør? Det finnes jo folk som kan ta 70kg på benkpress uten av å ha gjort hardt arbeid eller annen form for fysisk arbeid (da snakker jeg om skinnyguys ikke de som har "bodyBuildet" seg den gale veien).

PS: Har aldri kunnet i gymmtimen i barneskolen og rulle bakover på rygg, umulig. Aner ikke om det har noe og si...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok ikke LITE muskler, og du har neppe mistet noen. Det som derimot kan være tilfellet er at du har SMÅ muskler, men antallet er det samme.

Noen er født kraftigere og er mer disponert for store muskler enn andre. Du kan derimot gjøre det beste ut av utgangspunktet ditt; begynne å trene og spise ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...