Lurifaksen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 At bilder brenner seg fast i skjermen trodde jeg hørte hjemme i CRT-dagene, men jeg sitter altså med en kun 2 år gammel Dell 20" LCD-skjerm, hvor jeg kan se tydelige antydninger til mappestrukturen til Outlook sammen med diverse andre streker og greier rundt om kring på skjermen, dersom jeg fyller skjermen med en grå bakgrunn! Hvordan er dette mulig!? Er ikke snakk om veldig tydelig "forstyrrelser" - det er egentlig kun merkbart om jeg har grå bakgrunn - er kanskje mest overasket over at dette kan skje på en LCD-skjerm, og enda mer overasket over at det skjer på en kun 2 år gammel skjerm, som ikke er skrudd på 24/7 en gang. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Har det samme med min 2 år gamle lcd, er ikke noe problem men irriterende alikevel. Tenkte en mulig løsning var å skifte hvor på desktopen ikonene ligger av og til... Fant noen linker om problemet.. http://lifehacker.com/software/lcds/remove...rnin-146469.php http://compreviews.about.com/od/monitors/a/LCDBurnIn.htm Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Har sett det samme fenomenet på en 15" Samsung lcd. Det stod nesten på 24/7 i et kursrom hele året. Det eneste merkelige med det var at det også var minst 10 like skjermer til som ikke hadde brent seg inn Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Join the club. Gikk faktisk så langt selv at jeg endte opp med å lage et eget program som blinket i forskjellige farger de områdene som var "brennt inn". Det hjalp ikke. Heller ikke "flyvende hamburgere" som fløy over skjermen fra venstre mot høyre mens man jobbet som vanlig fungerte. Screensaver (annet enn standby) = null effekt. Forsøkte til og med kjøling ved å bruke bordvifte til å blåse på baksiden/sidene av LCD skjermen for nedkjøling. Forsøkte -til og med- hvit bakgrunn i høy kontrast/lysstyrke i flere timer over en periode på 2-3 netter uten effekt. Selve "innbrenningen" dukket opp etter bare 20-30 minutter med statisk bilde (les: hvilketsomhelst vindu med topplinje/close/minimize ikoner). Det enkleste var rett og slett å skru av skjermen en gang i blant, ~15 minutter og det meste var vekk. Har man standby som screensaver etter f.eks. 15-30 minutter er man godt rustet Ganske permanent kan man si, men det har heldigvis ikke blitt verre. Virkelig synd er det for de som har slikt i senter av skjermen. Jeg har det bare på kantene. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Ah... Var redd dette var permanent, men ser ikke slik ut. I dag hadde jeg skjermen avskrudd i mer enn 15 timer, og ser faktisk ut som selv det har hjulpet litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå