akarno Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Hei, har fått min første forespørsel nå idag angående å ta bilder for andre. Dette inkluderer bilder av og i bygninger som diverse hoteller og teateret i Bergensområdet. Det er snakk om omtrent ti forskjellige steder. Reisetid, det å ta selve bildene og redigeringen må jo komme inn i prisen. Spørsmålet er: Hva vil dere tro er en rimelig pris å ta for et slikt oppdrag? Noen som har erfaring innen dette? Jeg er 17 år og driver ikke profesjonelt. Beklager om emnet er feilpostet. Edit: Dette gjelder også egentlig generelt for slike type oppdrag, da jeg har et annet liknende i nær fremtid. Endret 4. mai 2007 av Akarno Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvem er det du skal ta bilder for? Er det firma, er det kjentfolk? Kanskje beregne for hvert sted? 1 time reisetid (husk t/r) 1 time fotografering 3 timer post-processing = 5 timer på hvert sted. 400 kroner timen er vel helt greit = 2000 kroner per sted. Når du er 17 år gammel, er det vel begrenset hvor mye du kan kreve. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Det er et firma, men kontakten min er en bekjent i firmaet. Takk for forslag, tror jeg går en del i underkant av det. En del av stenene er også relativt nære hverandre. Samtidig vil jeg heller ikke gå for lavt å få langt under det jeg kunne skaffet. =\ Fin regnemetode du har lagt opp, tror jeg skal bruke den. Lenke til kommentar
arnestad Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg har også brukt lignende regnemetode som bono_head for de oppdragene jeg har tatt, men aldri brukt en fast timespris til nå. Jeg har sett det ut i fra oppdrag til oppdrag, bruk sunn fornuft og føl litt på situasjonen, det er hvertfall mitt råd som også er relativt ny til det å ta oppdrag og ikke kan "charge" all verden enda. Er mest keen på få mange jobber bare nå i starten Lenke til kommentar
engekri Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg har også brukt lignende regnemetode som bono_head for de oppdragene jeg har tatt, men aldri brukt en fast timespris til nå. Jeg har sett det ut i fra oppdrag til oppdrag, bruk sunn fornuft og føl litt på situasjonen, det er hvertfall mitt råd som også er relativt ny til det å ta oppdrag og ikke kan "charge" all verden enda. Er mest keen på få mange jobber bare nå i starten 8545883[/snapback] Viktig å ikke selge deg selv helt, men å faktisk ta så mye du skal ha for arbeidet du gjør når du faktisk får fotojobber. Lenke til kommentar
arnestad Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Ja er enig at man ikke skal selge seg "for" billig, men det er viktig å ta så mye at bildene ikke svarer til klientens forventninger. Dersom jeg vet jeg kommer til å levere gode bilder kan jeg avtale en nærmere pris på forhånd, hvis ikke jeg er sikker sier jeg bare at vi blir enige om pris i etterkant dersom de finner noe de kan bruke blant bildene jeg har tatt. Prisen setter jeg da ut i fra regnemodellen over og tar litt i betraktning hvor mange bilder de skal ha. Endret 6. mai 2007 av arnestad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå