Gå til innhold

Import fra USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisene kan nok se forlokkende ut i mange tilfeller, men det finns mange useriøse aktører i markedet.

Ta en sjekk her:

http://www.resellerratings.com/

på det firma du vil handle hos.

Du bør tenke på hva som blir situasjonen, dersom du får feil på kamera.

Hvis du er heldig, får du i beste fall et års 'verdensgaranti' på kamera hos importør i Norge, mens hvis du kjøper i Norge, så har du 5 års reklamasjonsrett på feil og mangler med kamera.

Må du sende kamera til USA, må du regne med at du blir uten kamera i kanskje et halvt år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke toll på kameraer annet enn et fortollingsgebyr på ca 150 kr. Problemet er å få webshop'ene i USA til å sende til Norge. Jeg har prøvd meg hos et par stykker og selv om det sto i oversikten deres at de shippet internationally ville de ikke sende noe kamera til meg. Nå som dollaren er så svak og kronen så sterk er det mye å spare ved å handle i USA. Skulle ønske jeg var der litt oftere selv :cry:

Lenke til kommentar

De er endel dyrere enn de billigste i USA, men det er nok fortsatt penger å spare. Bruk www.cnet.com for å finne lavere priser, det kan hende du finne noen som er billigere som også sender til Norge der. Jeg krøp til korset og handlet fra Komplett, men skulle gjerne handlet fra USA. På cnet er det også rating av shop'ene (bra side).

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt digitalkamera i USA og fått det tilsendt? Prisene ser jo bra ut, men fordeler og ulemper - hva er det å tenke på? Eller kjøpes det kun i Norge og Sverige :)

Sørg for all del at det sendes med DHL, FedEX eller lignende.

Ellers risikerer du å treffe på et par norske firma som prøver å gjøre

den jobben Posten gjorde i fjor, dvs levere ut pakker som er sendt

via det amerikanske postverket. Det koster deg oppmot 40 dager

ekstra venting, og noen hundrelapper ekstra i gebyr som du ikke

får vite om på forhånd!

Lenke til kommentar
Og i USA har de moms på 8%...

Dette lover ikke godt...

I USA har de ikke moms på landsbasis, men på delstatsbasis.

Så hvis du handler fra en stat som ikke har "sales tax", så er det ingen ting å bekymre seg for. Og hvis du bestiller til en adresse utenfor delstaten butikken er i, så slipper du som regel unna da og. Så det skulle ikke være noe problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...