jonnor Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei. Er ute etter en krets/topologi som kan booste 1 eller 2 AA-batterier til minst 10V, med en maksimal utstrøm på rundt 3mA, typ 1mA. Bør være enklest mulig, dvs lite pinneantall og få eksterne komponenter, lite krav til regulering. Noen som kjenner til noen rimelige alternativer? Lenke til kommentar
kons Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 linear stepup converter Om denne ikke faller i smak bør du kikke på andre fra Linear og på Maxim. Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg hadde prøvd meg på en joule thief. Jeg vet ikke hvor høy spenning man kan få fra den, men hvis det skal bare være 3mA maks kan den nok klare 10V hvis du tweaker litt. Hvis spenning blir for lav kan du bygge den om til en flyback konverter. Jeg husker å ha fått rundt 9 volt fra en sånn krets, og da brukte jeg bare det jeg hadde liggende. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Bare litt nysgjerrig, hva er bruksområdet til denne strømforskyningen? space Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Tror jeg prøver en TL497, det har jeg liggendes uansett, for å se hvor mye ekstra komponenter som kreves for god stabilitet og støynivå. Skal muligens brukes for å powre en preamp til akustisk gitar med piezopickup, og størrelse er av stor viktighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå