Gjest Slettet-120696 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei, jeg har fått en oppgave med et selskap som har A/S i navnet, er dette riktig? Jeg trodsde det skulle være AS og ikke A/S i Norge? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 A/S ble vel formelt sett brukt for en del aar siden, men det er vel ikke direkte galt hvis selskapet er gammelt aa benytte A/S.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei, jeg har fått en oppgave med et selskap som har A/S i navnet, er dette riktig? Jeg trodsde det skulle være AS og ikke A/S i Norge? 8537970[/snapback] I følge foretaksnavneloven §2-2 så: "... Foretaksnavn for aksjeselskap skal inneholde ordet aksjeselskap eller forkortelsen AS." Dette blir vill gjetting, men jeg tipper at det enten var tillatt med A/S tidligere, og at selskapet liksom ble stiftet da det enda var tillatt, eller at man rett og slett ikke er så nøye på det og synes at A/S så finest ut når man langde oppgaven. Eller at man rett og slett ikke vet at det skal være AS.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Innbiler meg at f.eks. Oslo Sporveier, som sikkert er stiftet for lenge siden, skriver A/S. Mine selskap er stort sett Ltd. NUF. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Vet dere når det skiftet fra å bruke A/S til AS? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ta en telefon til Bronnoysund, de kan sikkert svare deg. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Mange varianter her: A/S - A.S. - A S - AS (angitt foran eller etter navnet). I tillegg ASA (for alment aksjeselspap). Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 I tillegg ASA (for alment aksjeselspap). 8545284[/snapback] Som er noe helt annet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Mange varianter her: A/S - A.S. - A S - AS (angitt foran eller etter navnet). I tillegg ASA (for alment aksjeselspap). 8545284[/snapback] Som vaar venn Robbie sier, ASA er noe helt annet, og har strengt tatt ikke noe aa gjore sammen med AS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg kunne ringt ja, men tviler på at de har åpent i dag, og jeg må vite det til starten av dagen i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå