Zethyr Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Problemet er at mange tydeligvis baserer sine syn på fundamentalister og de verste tilfellene. Dere tror da virkelig ikke at flertallet av muslimer er terrorister og at de aller fleste religiøse mennesker er troende for å bli rike og mektige..?8541810[/snapback] Det finnes problemer som favner om hele fjøla av de troende, blandt annet at de ikke har en kritisk sans. Hvorfor ikke fordømme all vitenskap fordi det var denne som gjorde det mulig å drepe så mange på en gang så brutalt?8541810[/snapback] Om jeg gir deg en knapp du kan trykke på så utsletter du hele Asia; hadde du gjort det? Nei, jeg tror neppe det. Det er ingen vits i å fordømme de som gir deg muligheten til å drepe mange, når man fremdeles må ta et aktivt valg for å gjøre det (og således trenger et motiv, som mange religioner gladelig forsyner folk med). Dere må da virkelig se de gode verdiene i religion som nestekjærlighet, omtanke, etikk osv..? 8541810[/snapback] Jeg har ikke noen problemer med å være et godt menneske selv om jeg avblåser guder og mirakler som tullball. Alt man trenger er respekt for andre mennesker og deres eiendomsrett. Trenger man ei tjukk bok full av røverhistorier for å være et godt menneske mot andre så har man feilet stort. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Problemet er at mange tydeligvis baserer sine syn på fundamentalister og de verste tilfellene. Dere tror da virkelig ikke at flertallet av muslimer er terrorister og at de aller fleste religiøse mennesker er troende for å bli rike og mektige..? Absolutt ikke, men dette har mer grunnleggende innhold enn som så. De grunnleggende tingene i biblen er i og for seg greit nok, men det kunne vært nedskalert til følgende setning "Du skal ikke plage andre, du skal være snill og grei, og forøvrig kan du gjøre som du vil." Kardemommeloven elns. Biblen har blitt brukt og missbrukt av kirken helt opp til nå. Kirken hadde en enorm makt, for ikke å nevne paven osv, som fortsatt har det. Dette gir meg grunn til å si at religion er menneskeskapt - hadde jeg ønsket meg makt og penger på den tiden hadde jeg også valgt å lage en religion hvor jeg spiller på uvitende menneskers frykt. Dere må da virkelig se de gode verdiene i religion som nestekjærlighet, omtanke, etikk osv..? Ja, kardemommeloven er en fin ting. De kristne som lever i dag er som oftest flotte mennesker, men alt for naive - det må være lov å sette spørsmålstegn ved ting i våre dager. Du vil ikke bli brent for det, du vil ikke bli halshugget. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Dere må da virkelig se de gode verdiene i religion som nestekjærlighet, omtanke, etikk osv..? 8541810[/snapback] Dette er ikke verdier som er spesielle for en eller flere religioner. Vi trenger ikke religion for å være snille mot hverandre. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Dere må da virkelig se de gode verdiene i religion som nestekjærlighet, omtanke, etikk osv..? 8541810[/snapback] Dette er ikke verdier som er spesielle for en eller flere religioner. Vi trenger ikke religion for å være snille mot hverandre. 8542084[/snapback] Helt sannt. Det er noe ALLE mennesker bør være -uansett-. Men for min del, finner jeg ikke livet verdt å leve uten religionen. Om vi bare hadde vært helt tilfeldige mennesker som betyr null og niks i verdens store sammensetning og at vi bare er her en liten stund for så å forsvinne... Hmm. .Da hadde jeg nok vært mere egoist for å få mest ut av dette livet, mens jeg hadde det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Helt sannt. Det er noe ALLE mennesker bør være -uansett-. Ja, men poenget er at det er slik uavhengig av religion. Men for min del, finner jeg ikke livet verdt å leve uten religionen. Om vi bare hadde vært helt tilfeldige mennesker som betyr null og niks i verdens store sammensetning og at vi bare er her en liten stund for så å forsvinne... Hmm. .Da hadde jeg nok vært mere egoist for å få mest ut av dette livet, mens jeg hadde det. 8542133[/snapback] Dette er bare noe du sier for å finne noe negativt å si om livet uten religion. Aller er egoister, men selv om jeg er ateist så går jeg ikke rundt og lager kvalm. Tvert imot. Dette livet er det eneste vi har, så vi må ta godt vare på det. Jeg kan ikke bare drite i alt og vente på å dø og havne i et nytt liv. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Noen som har sett south park-episodene om verden uten religion? Sier ikke at det er sånn det ville vært, men ganske morsomt "Oh my science!" "Science damn it!" Endret 5. mai 2007 av Thoz Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Helt sannt. Det er noe ALLE mennesker bør være -uansett-. Ja, men poenget er at det er slik uavhengig av religion. Det jeg og mente at jeg var enig i. [Dette er bare noe du sier for å finne noe negativt å si om livet uten religion. Aller er egoister, men selv om jeg er ateist så går jeg ikke rundt og lager kvalm. Tvert imot. Dette livet er det eneste vi har, så vi må ta godt vare på det. Jeg kan ikke bare drite i alt og vente på å dø og havne i et nytt liv. 8542224[/snapback] nå er jeg ikke helt med deg her Mente du at noen religiøse driter i livet for de tror de får et nytt liv etterpå? Endret 5. mai 2007 av Zuckron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Kan dere ikke skjønne at Gud er bare noe som skal få folk til å føle seg bedre, men han finnes ikke!. 8537963[/snapback] Om Gud får folk til å føle seg bedre. er ikke dette positivt? Hva bryr du deg med at andre tror? Endret 7. mai 2007 av KRAFortune Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Om Gud får folk til å føle seg bedre. er ikke dette positivt? Hva bryr du deg med at andre tror? 8542467[/snapback] Om nazister føler seg bra som nazister, er det da noen grunn til å jobbe for å bekjempe nazisme? Så lenge det føles bra må det jo være bra, ikke sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Om Gud får folk til å føle seg bedre. er ikke dette positivt? Hva bryr du deg med at andre tror? 8542467[/snapback] Om nazister føler seg bra som nazister, er det da noen grunn til å jobbe for å bekjempe nazisme? Så lenge det føles bra må det jo være bra, ikke sant? 8542757[/snapback] Den er jeg ikke med på. Sammenligner du Kristendommen med nazismen? Om du gjør det så gidder jeg ikke å argumentere med deg engang. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Jeg synes det blir for teit å tro på noe som ikke finnes, fordi jeg er 99 % sikker på at det ikke er en gud. Og jeg har bedre uten, men kanskje ikke alle har det. Endret 5. mai 2007 av Andreas045 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Om Gud får folk til å føle seg bedre. er ikke dette positivt? Hva bryr du deg med at andre tror? 8542467[/snapback] Om nazister føler seg bra som nazister, er det da noen grunn til å jobbe for å bekjempe nazisme? Så lenge det føles bra må det jo være bra, ikke sant? 8542757[/snapback] Den er jeg ikke med på. Sammenligner du Kristendommen med nazismen? Nei, jeg viser deg at argumentet du bruker er dårlig, fordi det kan tas i bruk for å forsvare hva som helst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Om Gud får folk til å føle seg bedre. er ikke dette positivt? Hva bryr du deg med at andre tror? 8542467[/snapback] Om nazister føler seg bra som nazister, er det da noen grunn til å jobbe for å bekjempe nazisme? Så lenge det føles bra må det jo være bra, ikke sant? 8542757[/snapback] Den er jeg ikke med på. Sammenligner du Kristendommen med nazismen? Nei, jeg viser deg at argumentet du bruker er dårlig, fordi det kan tas i bruk for å forsvare hva som helst. 8542806[/snapback] Kan ikke si jeg er med på den heller. En tro på en større makt en deg selv får deg til å føle deg bedre. Kanskje du skal komme med noe skikkelig istedet. Mye kan brukes til å forsvare mer en 1 sak. Men her snakker vi om kristendommen. Endret 5. mai 2007 av KRAFortune Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 En tro på en større makt en deg selv får deg til å føle deg bedre. 8542829[/snapback] øhh, tørr jeg spørre hvordan det? Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 En tro på en større makt en deg selv får deg til å føle deg bedre. 8542829[/snapback] øhh, tørr jeg spørre hvordan det? 8543497[/snapback] De gærne har det godt er det noe som heter... må vel være noe i den duren Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg føler meg bedre av å vite at jeg ikke behøver noen større makt for å ta ansvar for meg selv. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Nei, tror ikke på gud. Hele greia virker for meg som oppspinn da jeg ikke ser et eneste snev av logikk i det hele tatt. Gud er like usansynlig som spider-man. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 En tro på en større makt en deg selv får deg til å føle deg bedre. 8542829[/snapback] øhh, tørr jeg spørre hvordan det? 8543497[/snapback] Beliefs (Faith) of AtheismGod Does Not Exist. Matter is Eternal Spontaneous Generation - Life Comes From Nothing. The Orderly Universe Has Been Produced By Unintelligent Chance. Intelligent, Moral Men Have Come From Unintelligent, Non-moral Matter. Results of Atheistic Faith No Absolute Moral Standard In The World. No Human Hope Beyond The Grave. Christianity or Atheism? Take Your Pick! Derfor Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) En tro på en større makt en deg selv får deg til å føle deg bedre. 8542829[/snapback] øhh, tørr jeg spørre hvordan det? 8543497[/snapback] Beliefs (Faith) of AtheismGod Does Not Exist. Matter is Eternal Spontaneous Generation - Life Comes From Nothing. The Orderly Universe Has Been Produced By Unintelligent Chance. Intelligent, Moral Men Have Come From Unintelligent, Non-moral Matter. Results of Atheistic Faith No Absolute Moral Standard In The World. No Human Hope Beyond The Grave. Christianity or Atheism? Take Your Pick! Derfor 8544197[/snapback] Take your pick? I pick atheism. Kan ikke si at det der var særlig overbevisende... edit: Og forresten, når ble det bestemt at ateister ikke har noen moralsk standard? Endret 5. mai 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Jeg svarte på hvorfor tro på en høyere makt får mennesker til å føle seg bedre. Tror det kom fram ganske bra der. Noe videre diskusjon på det er ikke nødvending. carry on. edit: Og forresten, når ble det bestemt at ateister ikke har noen moralsk standard? Det er ikke det som står skrevet der. Endret 5. mai 2007 av KRAFortune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg