Thoz Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 LOL, gode handlinger trenger ikke å ha noe med Gud å gjøre! Det har noe med hvor mye vett du har i hue! Se på de jævlene som kjørte flyet inn i wtc, det bl.a. pga religion. Og du sier man får gode handlinger av religion? 8539287[/snapback] Hvem sa det? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 LOL, gode handlinger trenger ikke å ha noe med Gud å gjøre! Det har noe med hvor mye vett du har i hue! Se på de jævlene som kjørte flyet inn i wtc, det bl.a. pga religion. Og du sier man får gode handlinger av religion? 8539287[/snapback] Les det igjen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 LOL, gode handlinger trenger ikke å ha noe med Gud å gjøre! Det har noe med hvor mye vett du har i hue! Se på de jævlene som kjørte flyet inn i wtc, det bl.a. pga religion. Og du sier man får gode handlinger av religion? 8539287[/snapback] Hvem sa det? 8539304[/snapback] Så det sto tidligere her, vet ikke om det er tatt fra biblen eller no. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Buddhismen er vel ein fredleg religion8539235[/snapback] Jeg er ikke sikker på om buddhismen egentlig er en religion. Den er i alle fall ikke teistisk. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Dei som køyrde inn i WTC hadde ikkje mykje vett berre fordi det var religion inne i bilete. Alle kan ha mindre vett enn andre, uavhengig av religion. Og du sier man får gode handlinger av religion? Det er ikkje alle som køyrer inn i WTC heller da... Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 LOL, gode handlinger trenger ikke å ha noe med Gud å gjøre! Det har noe med hvor mye vett du har i hue! Se på de jævlene som kjørte flyet inn i wtc, det bl.a. pga religion. Og du sier man får gode handlinger av religion? 8539287[/snapback] Hvem sa det? 8539304[/snapback] Så det sto tidligere her, vet ikke om det er tatt fra biblen eller no. 8539310[/snapback] Jada..skjønte det..poenget mitt, om enn litt dårlig poengtert, var at du nok leste det litt feil.. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Og du sier man får gode handlinger av religion?Det er ikkje alle som køyrer inn i WTC heller da... 8539318[/snapback] Mange som kommer fra sånne land, tror de kommer til paradis hvis de gjør sånne ting. Det er pga de tror på Allah, ellr no sånt. Hvis ikke det har med religion å gjøre, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 LOL, gode handlinger trenger ikke å ha noe med Gud å gjøre! Det har noe med hvor mye vett du har i hue! Se på de jævlene som kjørte flyet inn i wtc, det bl.a. pga religion. Og du sier man får gode handlinger av religion? 8539287[/snapback] No set du ALLE religionar i samme bås. Dette var crazy bananas muslimar eller islamistar som angreip world trade center, og ingen kristne, shintoistar, budhistar, hinduistar eller jødar. Skjønnar? Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Står det i (koranen, toraen, veit ikkje kva det heiter) at dei kjem til paradis med jihad og slikt da? Edit: Einig med kazzkizz over også. Endret 4. mai 2007 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Buddhismen er vel ein fredleg religion8539235[/snapback] Jeg er ikke sikker på om buddhismen egentlig er en religion. Den er i alle fall ikke teistisk. 8539313[/snapback] Buddhismen blir regnet blant de fem store, så det er nok en religion. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 LOL, gode handlinger trenger ikke å ha noe med Gud å gjøre! Det har noe med hvor mye vett du har i hue! Se på de jævlene som kjørte flyet inn i wtc, det bl.a. pga religion. Og du sier man får gode handlinger av religion? 8539287[/snapback] No set du ALLE religionar i samme bås. Dette var crazy bananas muslimar eller islamistar som angreip world trade center, og ingen kristne, shintoistar, budhistar, hinduistar eller jødar. Skjønnar? 8539342[/snapback] Sier ikke at det har noe med kristne å gjøre osv, men grunnen til at det gjorde det var bl.a pga religion ihvertfall. Så tydligvis kommer det ikke bare gode handlinger ut av religion! Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Står det i (koranen, toraen, veit ikkje kva det heiter) at dei kjem til paradis med jihad og slikt da? Edit: Einig med kazzkizz over også. 8539351[/snapback] Ja, det står. Å dø som martyr gir direkte innpass i paradis. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Andreas045: Vær så snill, les hva vi skriver. Du leste det jeg skrev helt feil, og nå utspiller det seg en rimelig åpenlyst diskusjon rundt dette. Les dette, nøye denne gangen. "Gode mennesker gjør gode handlinger, Onde mennesker gjør onde handlinger, men for at Gode mennesker skal gjøre Onde handlinger, kreves det religion." - Skjønner? Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Det kommer nok ikke bare gode handlinger ut av religion nei, men det kan man vel ikke si om noe? Uansett var nok 9.11. mer politisk enn det var noe annet, men at det fremstår religiøst er nok bra for rekrutteringen Endret 4. mai 2007 av Thoz Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Andreas045: Vær så snill, les hva vi skriver. Du leste det jeg skrev helt feil, og nå utspiller det seg en rimelig åpenlyst diskusjon rundt dette. Les dette, nøye denne gangen. "Gode mennesker gjør gode handlinger, Onde mennesker gjør onde handlinger, men for at Gode mennesker skal gjøre Onde handlinger, kreves det religion." - Skjønner? 8539385[/snapback] Skjønner den, men er ikke helt enig. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvordan kan du skjønne den når du igjen og igjen sier at det som står er at religion bare fører gode handlinger med seg? Hvis du vil jeg skal forklare det nærmere må du bare si ifra. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Men når religionen ikkje oppfordrar til å drepe, er den då ond? Ja. Buddhismen er vel ein fredleg religion som går mykje ut på yoga og slike mentale øvelser? Er det ondt? 8539235[/snapback] Er det en allmektig gud som må lystres uten å stille spørsmål? Antok at du regnet med den gjengse troende da du skrev at du ville bekjempe religion. Selvsagt. Fundamentalister og terrorister finnes overalt uten at motivene nødvendigvis er religiøse.. 8539261[/snapback] Terrorisme er det omtrent bare religiøse som står for i dag, og religion er en av hovedgrunnene til krig og ødeleggelse i verden. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Hvordan kan du skjønne den når du igjen og igjen sier at det som står er at religion bare fører gode handlinger med seg? Hvis du vil jeg skal forklare det nærmere må du bare si ifra. 8539416[/snapback] Jeg har tydligvis misforstått ihvertfall. Forsto det først som om at hvis man skal gjøre gode eller onde handlinger, kreves det en religion. Det er jeg ikke enig. Du må tok forklare litt nærmere ja Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Står det i (koranen, toraen, veit ikkje kva det heiter) at dei kjem til paradis med jihad og slikt da? Edit: Einig med kazzkizz over også. Du kjem til paradis på den måten, det er vel fleire, eller vertfall ein til. Leve eit perfekt liv uten synd og slikt som det står i koranen. Flott nokon er einige med meg Sier ikke at det har noe med kristne å gjøre osv, men grunnen til at det gjorde det var bl.a pga religion ihvertfall. Så tydligvis kommer det ikke bare gode handlinger ut av religion! Dei gjorde det på grunn av hat til USA og den vestlige verden, og for å hylle sin religion, samt bli martyrar for det dei gjorde. Det er IKKJE bra. Men no har du eigentleg endra litt synspunkt, du seier: "Så tydligvis kommer de tikke bare gode handlnger ut av religion!" Da har du sagt at det kjeme gode ting ut av religion, men også litt dårlige Og da har du også tatt vekk påstanden: "Se på de jævlene som kjørte flyet inn i wtc, det bl.a. pga religion. Og du sier man får gode handlinger av religion?" Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Du må tok forklare litt nærmere ja 8539458[/snapback] Greit. Altså, er du god i utgangspunktet så gjør du gode handlinger, likeså vil en ond person gjøre onde handlinger. (veldig generalisert selvsagt) Men for at en god person skal gjøre onde handlinger, kreves det religion. Dette er en henvisning til at selv om en ond person gjør en ond handling, vil han fortsatt være en god mann, fordi religionen (les Guden) justifiserer dette. Merker det ble litt dårlig ordlegging i første forsøk så prøver igjen med: "Gud ville det slik" Dette var værre å forklare enn jeg trodde, ble du noe klokere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg