Melisma Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Ja, man trenger ikke like det selvom man respekterer det da.. trenger ikke være enig men går an å respektere det for det Nei, å ha respekt for noe er å ha aktelse for det. Har du aktelse for nazisme? 8654959[/snapback] jeg respekterer at nazismer tenker som de gjør, det må de bare få lov til. Men jeg liker det ikke og er IKKE enig med deres tankegang. Men når tankene deres går over i handling, DA er det uakseptabelt. Jeg respekterer ikke vold eller noe som helst. Men folk må få lov til å tenke slik de gjør. Det er det ingen som kan gjøre noe med. synd at det finnes nazister der ute med hat i hjertet, det er utrolig trist.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hadde bare religion OG nazismen ikke berørt menneskene, kunne vi respektert begge, men vi blir dessverre berørt av dem, og vi har blitt berørt av dem begge, negativt. Nazismen iform av holocaust og religion i form av det store hekseblusset før og under reformasjonen. ..begge har felles, at alt startet med en tanke og ble etterhvert til noe organisert og inhumant. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Ja, det er en stor grense fra og ha en tanke og til man blir kriminell for å si det sånn. Og sekundet man tar det skrittet og setter hat-tanker til liv for å påføre andre skade, da mister de min respekt totalt. det er ikke akseptabelt! bare så det er sagt.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Ja, det er en stor grense fra og ha en tanke og til man blir kriminell for å si det sånn. Og sekundet man tar det skrittet og setter hat-tanker til liv for å påføre andre skade, da mister de min respekt totalt. det er ikke akseptabelt! bare så det er sagt.. 8658560[/snapback] Forskjellen er egentlig at, i tankene har man godtatt og forstått hva som må gjøres, mens en som ER kriminell har funnet en vei til å manifestere seg. Å manifestere seg er noe alle mennesker har behov for Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Forskjellen er egentlig at, i tankene har man godtatt og forstått hva som må gjøres, mens en som ER kriminell har funnet en vei til å manifestere seg. Å manifestere seg er noe alle mennesker har behov for 8658635[/snapback] Om den manifisteringen innebærer at andre må lide, så finnes det ingen unnskyldning.. Da er man bare egoistisk dum i hodet rett og slett.. finnes ingen unnskyldning for å skade ett annet menneske.. utenom selvforsvar hvis man blir angrepet da selvsagt.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Bare for nysgjerrighetens skyld, Melisma; hvordan stiller du deg til at vi fjerner ordet "stat" fra statskirken? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Melisma skriver som om hun er med på en eller annen moralfylt tegneserie, med hjertet og all kjærligheten i hele verden. No offense, men det er litt morsomt å lese. Nei, jeg tror ikke seriøst på Gud, ikke useriøst heller. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Bare for nysgjerrighetens skyld, Melisma; hvordan stiller du deg til at vi fjerner ordet "stat" fra statskirken? 8659059[/snapback] for meg spiller det ingen rolle hva man kaller det.. kan kalle det for hva man vil, det eneste jeg tror er viktig er at vi alle gjør så godt vi kan for å være gode mulig jeg misforsto spm ditt nå da,, vet ikke .. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Melisma skriver som om hun er med på en eller annen moralfylt tegneserie, med hjertet og all kjærligheten i hele verden. No offense, men det er litt morsomt å lese. Nei, jeg tror ikke seriøst på Gud, ikke useriøst heller. 8659122[/snapback] haha, kanskje jeg har sett for mye på "7th Heaven" eller no men all spøk til side så har jeg sett og ser fortsatt hvor godt man får det hvis man bare snur på flisa og ser det gode i ting.. var sinna inni meg før fordi jeg syns det var så urettferdig alt som har skjedd meg opp igjennom årene, men det gjorde meg bare til en mer sneversynt og sinna person.. Fant ut at jeg ikke gadd å sløse vekk livet på og være sinna, og nå har jeg funnet min vei for å si det sånn Det tok laaaaang tid før jeg "fikk opp øya" og mye arbeid med meg selv.. også den dag idag og resten av livet mitt kommer jeg til å jobbe med meg selv.. ikke meninga og fremstå som en som står med pekefingern og skal lekse opp folk liksom, men vil bare at andre som ikke har det så godt inni seg skal kanskje få ting i ett annet lys lære av andres feil eller lykke på en måte da Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 ja, det er jo slik at man skal bekjempe det onde og være god. Men jeg tolker det slik at det er den indre kampen man skal ta opp. I seg selv, "led meg ikke inn i fristelse" type ting.. Hvis man bekjemper ondskap med ondskap så går det jo bare rundt og rundt i en ond sirkel. Skal jeg drepe en morder? da blir jo jeg en morder igjen ... Nei, krigføring i Gud`s navn er TOTALT misbruk av Han`s ord. 8658371[/snapback] TOTALT misbruk er det ikke, fordi "Han" er selv en krigsgud, og tramper på menneskene så han blir rød over hele seg. Han blir stadig refert som en krigsgud i bibelen. Hvis vi tenker på samme "Han" altså. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 TOTALT misbruk er det ikke, fordi "Han" er selv en krigsgud, og tramper på menneskene så han blir rød over hele seg. Han blir stadig refert som en krigsgud i bibelen. Hvis vi tenker på samme "Han" altså. 8661907[/snapback] Vel, min Gud er ikke en krigsgud ihvertfall, det stemmer ikke med Han jeg kjenner og tror på... historier om Han i krig der mennesker dør er bare eventyrfortellinger for meg.. og ikke sannheten.. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Og vi vet alle hvor sann en subjektiv sannhet er! Lenke til kommentar
nilox Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 1-0 til meg. Melisma: din Gud er nok bare deg selv tror jeg. Akkurat som min Gud var. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 1-0 til meg. Melisma: din Gud er nok bare deg selv tror jeg. Akkurat som min Gud var. 8664426[/snapback] ja, jeg trenger ikke bevise for noen at Gud finnes eller ikke finnes.. det man man finne ut av selv.. men jeg vet i mitt hjerte at Gud finnes, og det er min tro, ingen andre trenger å tro på det da hvis de ikke gjør det respekterer at folk ikke tror det samme som meg.. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hadde det hatt noe å si for deg om det du trodde var "Gud" egentlig viste seg å være deg selv da? Om vi tenker at du fortsatt trodde på det samme med tanke på nestekjærlighet, etikk, skjønnhet osv. bare at "Gud" ble tatt ut av ligningen. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hadde det hatt noe å si for deg om det du trodde var "Gud" egentlig viste seg å være deg selv da? Om vi tenker at du fortsatt trodde på det samme med tanke på nestekjærlighet, etikk, skjønnhet osv. bare at "Gud" ble tatt ut av ligningen. 8664524[/snapback] jeg har funnet ut at jeg har det aller best når jeg er god og snill.. jeg trives utrolig godt når jeg er ærlig og hjelpsom og forståelsesfull.. jeg vokser mye på det og er åpen for å lære meg nye ting hver dag.. Det er digg og være snill dah for meg og andre rundt meg Lenke til kommentar
nilox Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Men hva har det å gjøre med å tro på Gud? Du er vel ikke god og snill fordi Gud vil at du skal være det? Jeg tror du er god og snill helt av deg selv jeg. Hva har det å si om du legger til Gud eller ikke om du uansett er god, snill, ærlig hjelpsom, forståelsesfull, lærevillig og mer uansett? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Men hva har det å gjøre med å tro på Gud? Du er vel ikke god og snill fordi Gud vil at du skal være det? Jeg tror du er god og snill helt av deg selv jeg. Hva har det å si om du legger til Gud eller ikke om du uansett er god, snill, ærlig hjelpsom, forståelsesfull, lærevillig og mer uansett? 8664644[/snapback] Fordi jeg tror på at Gud skapte oss og verden vel!.. Og jeg tror på at Han finnes og at Han står bak alt som er godt og Han er vår Far.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg