Gå til innhold

Tror du seriøst på gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du finner det uproblematisk at hundrevis av millioner av mennesker går og venter på at englene skal kaste alle ikke-kristne i ildsjøen og hente alle de troende med riktig tro mens alt mennesket har skapt går under?

8558182[/snapback]

Ikke så lenge det ikke påvirker og skader andre.

Lenke til kommentar
Det får de da tro på som de vil. En veldig stor % av USAs befolkning tror også at de har blitt besøkt av utenomjordiske.

8558076[/snapback]

Når ble utenomjordiske mer urealistisk enn gud selv?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Du finner det uproblematisk at hundrevis av millioner av mennesker går og venter på at englene skal kaste alle ikke-kristne i ildsjøen og hente alle de troende med riktig tro mens alt mennesket har skapt går under?

8558182[/snapback]

8558219[/snapback]

Å komme til helvete virker ganske skadelig for min del.

Når ble utenomjordiske mer urealistisk enn gud selv?

Kanskje det er like urealistisk?

8558415[/snapback]

Det er korrekt.
Lenke til kommentar
vet ikke om noen har skrevet dette før. men tror noen av dere på satan?

tror dere han finnes?  : :innocent:

Ja. akkurat som Gud finnes, utenomjordiske skapninger og julenissen.

Poenget var at begge deler virker helt borti natta, ja.

Ja, da var det ikke noe problem da :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle på død og liv leke "The christian bashing game", alt i alt handler det om tro.

Jeg tror ikke på gud, jeg vet det ikke finnes noen gud, men andre kan gjerne tro på han. Det hindrer ikke meg, det gjør ikke hverdagen min dårligere, jeg dør ikke inni meg hver gang noen sier at de gjør det. Jeg ler kansje en liten, ond latter inni meg, men jeg holder pent kjent om det og lar de leve med troen sin. Livet vårt er kort, om det å tro på en gud gir noen en følelse av frihet, akksept og lykke, så la de nå for ha den følelsen.

Edit: Å si at kirken ikke burde drive med nødhjelp er helt på jordet. Kirken har alltid drevet med nødhjelp, til en viss grad. Kansje ikke alltid like god, men de har reddet mangt ett liv. (Misjonering er ett faenskap, men ikke kom å si at mange ikke ble reddet av misjonærene som prøvde å skape stabilitet og hjelpe lokalsamfunnet.)

Svarte får vil alltid forekomme, kirken, religion, kan ikke klandres for det, men menneskeheten.

Gogo reality!

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Misjonering er ett faenskap, men ikke kom å si at mange ikke ble reddet av misjonærene som prøvde å skape stabilitet og hjelpe lokalsamfunnet.

8558539[/snapback]

Bomber & Bibler FTW!

8558588[/snapback]

Jada, de kristnet folk ved "massive genocide".

Lenke til kommentar
Hvorfor skal alle på død og liv leke "The christian bashing game", alt i alt handler det om tro.

8558539[/snapback]

Makt og innflytelse, våre barn og kommende generasjoner, kultuliv, våre ytterst personlige verdier, rettigheter, egenutvikling og selvbevissthet, vitenskap, bare for å nevne noen aspekter.

Noen av oss kjenner et større forakt - enn at vi bare kan lukke øynene og la være å ta et oppgjør med dette tullet.

Endret av dot_
Lenke til kommentar
Jada, de kristnet folk ved "massive genocide".

8558617[/snapback]

Om du husker noe fra historietimen så refererte jeg til en engelskmennenes atferd under kolonitida når jeg nevnte "bomber og bibler", men når jeg tenker meg om er jo kristninga av Norge et mye bedre eksempel på kristning vha halshugging.
Lenke til kommentar
Pricks, at religiøs tro er farlig er en påstand fra din side.

Jeg har også begrunnet det.

8558182[/snapback]

8558219[/snapback]

Det påvirker og skader andre at religion eksisterer.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Pricks, at religiøs tro er farlig er en påstand fra din side.

Jeg har også begrunnet det.

8558182[/snapback]

8558219[/snapback]

Det påvirker og skader andre at religion eksisterer.

8559246[/snapback]

Like mye som forskjellige ideologier og tankemåter skader andre. At folk er forskjellige skader andre, folk føler seg utelatt. Religion i seg selv skader absolutt ingen!

Lenke til kommentar
Like mye som forskjellige ideologier og tankemåter skader andre. At folk er forskjellige skader andre, folk føler seg utelatt. Religion i seg selv skader absolutt ingen!

8560714[/snapback]

Jeg er enig, problemet er ikke at religion eksisterer, men at det finnes titusenvis forskjellige religioner. Hadde alle menneskene hatt samme synspunkt, så hadde det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Det hadde allikevel vært et problem. Religionene strides ikke bare seg imellom, de sloss også mot vitenskapen.

8561160[/snapback]

Ja mange gjør det. Regjeringer kjemper mot klimarapporter, røykproduksjonsfirmaer kjemper mot kreftforskere, tvspill produsenter kjemper mot forskere som mener at man blir voldelig av tvspill. Hvem er det som ikke kjemper mot forskning og vitenskapen?

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Ja mange gjør det. Regjeringer kjemper mot klimarapporter, røykproduksjonsfirmaer kjemper mot kreftforskere, tvspill produsenter kjemper mot forskere som mener at man blir voldelig av tvspill. Hvem er det som ikke kjemper mot forskning og vitenskapen?

8561228[/snapback]

At flere andre gjør den samme umoralske handlingen forsvarer ikke andre tilfeller av denne handlingen.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...