Gå til innhold

Tror du seriøst på gud?

Anbefalte innlegg

Jeg trodde på gud før, men jo mer jeg hører om det nå, jo mer teit synes jeg det er. Når jeg var på konf. greie, ser det jo ut som de kristene folka er hjernevaska.

Har dere tenkt på hvor overtroiske folk var på den tida da jesus levde?, hvis det er en jesus. Bibelen har bare blitt overtolka. Det verste er at kristene finner alltid på en unnskylding når det skjer ting. Når uskyldige mennsker dør, sier de"Gud hadde en skjebne for han", eller no annet piss. Kan dere ikke skjønne at Gud er bare noe som skal få folk til å føle seg bedre, men han finnes ikke!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shun the non-believer! Shun!

Hva skjer med spamminga?

Alt for mye onde ting i verden til at det kan være en gud.

Noen folk trenger en Gud for å få tilbake en slags mening i livet. Å tro på noe hjeper mange, hvertfall i fattigere land.

8538085[/snapback]

Folk for sikkert et bedre liv med Gud, skulle ønske det fantes en gud, men sannheten er nok verre.

Lenke til kommentar
Folk for sikkert et bedre liv med Gud, skulle ønske det fantes en gud, men sannheten er nok verre.

Hva får deg til å tro at det ikke finnes en Gud? Nå er ikke jeg den mest troende, men for all del. Hva om det fantes en?

Skal alle plutselig tro på deg fordi du har endelig åpnet øynene dine og skjønt at verden ikke er et fint sted med bare fred og harmoni? Det lille bilde ditt om at det finnes en Gud som våker over oss og passer på alt og alle har blitt ødelagt?

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at det ikke finnes en Gud? Nå er ikke jeg den mest troende, men for all del. Hva om det fantes en?

Skal alle plutselig tro på deg fordi du har endelig åpnet øynene dine og skjønt at verden ikke er et fint sted med bare fred og harmoni? Det lille bilde ditt om at det finnes en Gud som våker over oss og passer på alt og alle har blitt ødelagt?

8538137[/snapback]

Jeg trokke at verden blir bedre hvis folk ikke tror på Gud, men jeg tror sannheten er jævlig. Jeg har sett/hørt alt for mye, så jeg egentlig kan kalle meg "smart" nok til å ikke tro på gud. Jeg tror det er en annen grunn til alt overnaturlig, og at ingen gud har noe med det å gjøre. Men 100 % sikker på at det ikke finnes en gud, er jeg jo ikke.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Hvorfor er det jævlig at (om) det ikke finnes en gud?

8538184[/snapback]

Fordi jeg tror ikke at man kommer til himmelen etter man dør, og det er jo derfor mange ikke er redd for å dø, fordi dem kommer til et bedre sted.

Lenke til kommentar
Jeg trokke at verden blir bedre hvis folk ikke tror på Gud, men jeg tror sannheten er jævlig. Jeg har sett/hørt alt for mye, så jeg egentlig kan kalle meg "smart" nok til å ikke tro på gud. Jeg tror det er en annen grunn til alt overnaturlig, og at ingen gud har noe med det å gjøre. Men 100 % sikker på at det ikke finnes en gud, er jeg jo ikke.

Agnostikar med andre ord?

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Du tror ikke på en gud, men du fornekter heller ikke at det finnes en / har vært en gud en gang i fortiden. (Agnostiker)

Livet er langt, personlig plages jeg ikke med tanken om å dø. Jeg tror at hvis jeg får oppleve en naturlig død, har jeg mest sannsynlig sett det meste av hva livet har å by på, og dermed kan det være godt å få dø.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...