mrbard Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Var en liten tur og tok noen bilder av Trondheim i dag, og endte opp med bl.a. dette her. Noget klisjé-aktig motiv, men det er da stort sett dette vi har å fotografere her i byen. Det er forsåvidt en HDR, da jeg tok tre eksponeringer. Jeg brukte den mørke eksponeringen til himmelen, den mellomste til hovedmotivet (husene), og den lyse brukte jeg såvidt i et lite felt i vannet. Exif-en viser dog kun info om den mellomste eksponeringen. Jeg vil gjerne kritisere meg selv for å ha tatt bildet med 200 ISO istedet for 100, og alt for stor blender. Dette førte til at motivet ble noe uskarpt, føler jeg. Det kan også ha blitt litt uskarpt av HDR-mergingen, da. Her er et fullformatsbilde (stående 3:2), og en croppet versjon. Hvilken liker dere best? (Bildene er noe forminsket) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg likte begge to ganske godt. Tatt bildene fra Gamle Bybro? Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Tatt fra Gamle Bybro, ja. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Likte begge bildene, bilde 2 var best. Er ikke helt sikker på hvorfor Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Nummer 1 er min favoritt. At husene er omtrent midtstilt gjorde så himmelen kom til sin rett og ble speilet i vannet. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Genialt! Supre bilder. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 nydelige bilder du har fått til.. dog noe uskarpt.. prøvde å se exif men de fikk jeg ikke frem.. Refleksjonene du har fanget gjorde sitt her Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Takker for svar! Jeg ser hva du mener med himmelen og refleksjonene, Juliess, og holder en knapp på den første crop-en (originalbildet) jeg også. Her er forøvrig exifen (for den mellomste eksponeringen): Make: Canon Model: Canon EOS 400D DIGITAL Shutter Speed: 1/1000 second F Number: F/5.0 Focal Length: 18 mm ISO Speed: 200 Date Picture Taken: May 4, 2007, 2:05:57 PM Endret 6. mai 2007 av mrbard Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Syntes bildene var svært bra. Men som du selv sier, du kunne valgt F8 eller noe for å få enda skarpere bilde. Det er jo sylskarpt i forgrunnen, men litt bortover bygningene er det mer uskarpt. Dette kunne vært forhindret. Men dritbra bilder, vakre farger og alt slikt, minimalt å utsette. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 En vri på bildet ditt: Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Haha, det var en god idé! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg likte bilde 1 best. Veldig fint bilde, med klare refleksjoner i vannet, dog det var litt uskarpt, spesielt bilde 2. Lenke til kommentar
melwasul Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg likte bildet nr 1 mest fordi du fikk deg med himmelen, så ble det mer farge til bildet, noe som nr 2 manglet, syns jeg. Vet ikke om det er noe mer jeg kan si her som ikke allerede er sagt, bortsett fra at bildet minnet meg mye om Bryggen i Bergen, som er vanskeligere å ta et fint helbilde av pga alle busstoppene og greiene de bygget i veien. Men et flott bilde du har tatt, det skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå