Gå til innhold

Ny Xbox 360 og en 20" CRT tv ?

Anbefalte innlegg

Hey !

Har lurt lenge på om jeg skal gå til innkjøp av en Xbox 360 nå, og jeg har veldig lyst på en. Men jeg har også lyst på en ny tv ( flatskjerm ) men det har jeg ikke råd til.

Så jeg lurer på om spill opplevelsen blir den samme ( eller det blir den jo ikke da ) men om den blir like underholdene å spille på en gammel 20" kasse tv med en scart utgang ?

Eller om det er helt håpløst og at jeg ikke burde kjøpe uten å ha en 32" HD klar tv på lager ...

Takk.

( Jeg har også en 19" pc skjerm som jeg kan bruke (eventulet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd noen bil spill enda, men seff er det ikke like kult som å sitte i sofaen og spille. Men nå har jeg fått projektor da, Så spiller på det nå..

EDIT: Jo jeg har spillt Test Drive Unlimited faktisk, og jo det funker ganske fint :)

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Hva er det dere snakker om? :hmm:

Jeg har selv spilt på en 21 tommers crt tv i over et år(har tenkt til å kjøpe flatskjerm snart) og jeg syns bilde er bra. Det går fint an å spille på det. Ikke hør på alle her på forumet for flere av de vet ikke hva de snakker om :tease:

Lenke til kommentar
Hva er det dere snakker om? :hmm:

Kvaliteten på skjermbildet.

Jeg har selv spilt på en 21 tommers crt tv i over et år(har tenkt til å kjøpe flatskjerm snart) og jeg syns bilde er bra. Det går fint an å spille på det.

Men hvis den pers synes det er greit og ofre 2 tommer for en ganske så god forbedring i bildekvalitet så er det vel absolutt verdt det? Eller hva?

Ikke hør på alle her på forumet for flere av de vet ikke hva de snakker om :tease:

Jeg vet hva jeg snakker om, ettersom jeg spilte i 2mnd på en CRT Tv, 1 mnd på 19" LCD PC' skjerm og de siste 4-5 mnd på en Samsung HD klar tv.

De 2 mnd på CRT skjerm var helt greie, boxen viste god grafikk og jeg var fornøyd... helt til jeg fikk meg VGA kabel til PC-Skjermen, det ble ett godt hakk oppover i bildekvalitet generelt.

Til slutt stakk 32" HD Tv'en min av med hele kaka og vant konkurransen.

Men hvis trådstarter har en 19" PC'skjerm stående og han er villig til og ofra 1" for en hel god del bedre bildekvalitet så synes jeg det er verdt de småpengene den kabelen koster.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle LCD-skjermer som klarer å vise svarte ting så bra heller. Noen suger jo rett og slett.

Jeg ville spilt på en vanlig TV fremfor en dataskjerm, bildet er ikke SÅ fantastisk utrolig mye bedre på en HD-klar tv altså, jeg tror folk lurer seg selv noen ganger. ;)

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd noen bil spill enda, men seff er det ikke like kult som å sitte i sofaen og spille. Men nå har jeg fått projektor da, Så spiller på det nå..

EDIT: Jo jeg har spillt Test Drive Unlimited faktisk, og jo det funker ganske fint :)

8537877[/snapback]

Du får jo flatskjermer helt ned til 5000 kr.

Ser at Elkjøp selger LG'en jeg har til 5999. for en mnd siden kostet den 9000...

Tv'en jeg snakker om er LG 32LE2R / 3R

Lenke til kommentar

I begynnelsen så spilte jeg 360 på en vanlig 20" CRTV, og det er ingen tvil om at alle spilla jeg prøvde var mange hakk over Xbox/GC/PS2. Så HDTV er ikke et absolutt must, men hvis du vil ha det beste, og syns grafikken er over middels viktig, burde du kanskje skrape sammen spenn til en HDTV :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok.

Et lite spørsmål til !

Trenger jeg å kjøpe Premium utgaven om jeg IKKE skal spille online over Xbox Live ?

8547550[/snapback]

Skal du ikke koble deg til Xbox Live? Det er jo halve moroa (og litt attpåtil) med Xbox 360! :) Hvis du ikke skal på Live klarer du deg nok med en Core, men da må du kjøpe minnekort/harddisk i tillegg for å få lagret, og da er du nesten oppe i prisen på en Premium (hvis du skal ha HDD, men minnekort koster skjorta også)

Skal du benytte bakoverkompatibilitet med Xbox (1) trenger du harddisk. Jeg ville ha "slått til" med en Premium, som de fleste andre her på forumet :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...