Gå til innhold

Klarer ikke å innstallere

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått et problem angående innstallasjon av Windows XP, når jeg er inne i installasjonen så finner den ingen av partisjonene mine og kommer meg ikke videre derfra. Kan nevne at jeg har Vista innstallert nå.

Hva skal jeg gjøre? :) takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har fått et problem angående innstallasjon av Windows XP, når jeg er inne i installasjonen så finner den ingen av partisjonene mine og kommer meg ikke videre derfra.  Kan nevne at jeg har Vista innstallert nå.

Hva skal jeg gjøre?  :)    takker for svar

8537723[/snapback]

Litt vanskelig å svare korrekt.

Men: du må først lage en partisjon på disken, hvor du skal installere WinXp.

Fra Vista og Diskbehandlingen (høyre klikk Min datamaskin og velg å behandle.)

Du skal shrink den Vista partisjon for å få plass til en partisjon for Xp.

Du skal starte installasjon for XP fra CD./boot fra CD

Du sier at Xp finner ikke dine partisjoner. Hvis Xp finner disken men finner ingen partition, er merkelig. Men hvis Xp finner ikke disken din, betyr at du må laste drivere til kontrolleren med F6 tasten.

Å installere Xp etter Vista vil kreve litt arbeid i etter tid, alt avhenging av hvordan og hvor du installerer.

Se litt nærmare på dokumentasjon for HK, og ellers lese litt om dualboot før du kaster deg over det.

Det er ikke vanskelig men du sparer deg for mye ergrelse med å kartlegge litt på forhånd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

sikker du mangler driver for hard drive som gjør at man kan ikke installere xp.

hvis du har DELL pc så må du gå på dell.no siden og laste ned driver

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...