Zethyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hunder kan faktisk dø av indre blødninger etter å ha spist sjokolade (mørk er værst), så tenk dere litt om før dere forer alt for mye av middagsbordet. Men litt middagsmat er det jo koselig å dele Hunder synes det er like stas å få en liten og en stor bit uansett, så gi dem litt en gang i blandt om dere absolutt vil gi bort litt mat. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Hvis du tenker etter hva du gir hunden av "vår sin" mat går det bra, men som sid_ sier så må man tenke på mineral, salt, krydder innhold m.m. Se bakpå fòrsekken og se hvilke ingredienser som er ført opp der, jeg vet at det i min er gulerøtter osv, noe hunden elsker å spise litt av innimellom - og det er bra for tarmene også. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg gir hun selvfølgelig ikke alt av mat, men det meste. Det med is og kaker er det ikke jeg som gir hun. Hun er forresten 10 år, og helt frisk på alle måter. Pleier forresten ikke å ha mørk sjokolade til middag, kan være der det ligger. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Klarer du å lære hunden til å spise rå gulrøtter eller poteter kan du bli kvitt mye tannproblemer Mor brukte det på rottweilerne vi hadde før. Nå som vi har små sofahunder har vi ikke orket å gjøre det. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg gir hun selvfølgelig ikke alt av mat, men det meste. Det med is og kaker er det ikke jeg som gir hun. Hun er forresten 10 år, og helt frisk på alle måter. Pleier forresten ikke å ha mørk sjokolade til middag, kan være der det ligger. 8559280[/snapback] Det er sikkert mange som vil gi is og kaker til mine hunder også, men jeg tillater dem ikke å gjøre det. Uansett hvor gammel hunden er, så kan det fortsatt gå/ha gått utover hunden. Eksempel på det kan f.eks være nyresvikt. Maten vi spiser i dag er full av e-stoffer og de greier ikke skille ut at saltet de får i seg, slik som oss. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hunden vår ble stort sett foret med royal canin, men også middagsrester. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vom og Hundemat her.. Og bein... Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Vi gav vår hund Pedigree... Alt annet ville hun ikke ha. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det første året gikk det i Eukanuba, da oppdretterne av hunden brukte dette fòret. Men nå bruker jeg Royal Canin. Får også litt middagsmat av og til :!: Lenke til kommentar
Zobra Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Forer med Pedigree, men skal heldigvis bli slutt på det nå. Hun får så utrolig dårlig ånde av det Tror jeg kommer til å prøve ut Hills... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Alt annet enn råforing er rent dyreplageri Her går det i 1.25kg Vom & Hundemat daglig, minst. Her er foresten vofsen som gaper i seg 1.5kg på 35sec http://www.youtube.com/watch?v=BHNnuw3_OaQ Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg gir Troll Elite. Bra for som hunden liker og pelsen skinner. Skal begynne på norwegian polar når jeg får meg fryser, men foreløpig har jeg ikke fått tak i, så det blir vel etterhvert. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Geisha elsker rå gullerøtter. Hun er også veldig glad i Agurk. Noe annen menneskemat gir vi henne ikke. Av hundemat får hun nå Eukanuba for små hunder. Vi har alltid brukt Royal Canin tidligere, men har måttet skifte pga. hun ble matlei . Vi forsøkte råforing i høst, noe som var veldig billig, og bikkja likte maten veldig godt. Men det var innmari grisete, siden en halv kg pølse varte en evighet. Bikkja mi er jo bare 4,5 kg tung, og skal derfor ikke ha store mengden ... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Alt annet enn råforing er rent dyreplageri Her går det i 1.25kg Vom & Hundemat daglig, minst. Her er foresten vofsen som gaper i seg 1.5kg på 35sec http://www.youtube.com/watch?v=BHNnuw3_OaQ Hvordan kan du si det er DYREPLAGERI? -- Hunden min spiser alt mulig rart. Fra frukt og grønnsaker til blodpudding. Han får heller ei gulrot framfor en godbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå