Gå til innhold

Høyttaler(front) k800i streiker

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Heisann

Jeg har problemer den ene høyttaleren på min sony ericsson k800i. Fronthøyttaleren(Altså den som brukes under samtaler. Ikke den bak som spiller av meldingslyder etc.) virker til tider ikke og i skrivende stund har den vel ikke funket på noen dager.

Går dette under garantien? Husker nå ikke nå jeg fikk mobilen, men k800i kom jo for ikke så sinnsykt lenge sia... noen som egentlig vet når den kom? Mobilen har ikke blitt røft brukt eller no sånt..

Om ikke høyttaleren går under garantien:

Siden den har funket etter at jeg første gang la merke til problemet så lurer jeg på om det kanskje bare er noe som har forskjøvet seg inne i mobilen. Hvordan er det egentlig med garantien om jeg åpner mobilen og tar en titt?

Og hvor mye må man ut med for en slik reperasjon? Og om jeg vil gjøre det selv hva er prisen høyttaleren og hvor får jeg egentlig tak i en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en stund tilbake når jeg hadde en K800 skjedde det samme med meg. Jeg fikk mitt dekt på garantien og det gjør du også så sant du ikke har badet med den eller liknende. :)

Å åpne den selv burde du ikke... da ryker garantien.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
For en stund tilbake når jeg hadde en K800 skjedde det samme med meg. Jeg fikk mitt dekt på garantien og det gjør du også så sant du ikke har badet med den eller liknende. :)

Å åpne den selv burde du ikke... da ryker garantien.

8539714[/snapback]

Hehe.. burde jeg ta kontakt direkte med ericsson da? Og hvor lang garanti er det på en sånn del? 2 år? Husker ikke når k800i'n kom jeg, men det er da i alle fall ikke 2 år sia? Husker nemlig ikke hvor lenge jeg har hatt den...

Lenke til kommentar
Det er 2 års garanti, ja.

Du kan enten oppsøke butikken du kjøpte den i eller sende den inn til et verksted selv.

8542188[/snapback]

Men i norge er vi så heldige å ha en god kjøpslov, den gir deg 5 års reklamasjon. Etter gjeldende rettspraksis.

Lenke til kommentar

Du kan enten oppsøke butikken du kjøpte den i eller sende den inn til et verksted selv.

8542188[/snapback]

Men i norge er vi så heldige å ha en god kjøpslov, den gir deg 5 års reklamasjon. Etter gjeldende rettspraksis.

8542283[/snapback]

Hvor har du det fra?

Saken har ikke vært oppe i høyesterett...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

8542188[/snapback]

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar

8542188[/snapback]

8542283[/snapback]

Hvor har du det fra?

8542297[/snapback]

Ble bestemt av retten, men saken ble anket og kommer nå opp i høyesterett.

Lenke til kommentar

8542188[/snapback]

8542283[/snapback]

Hvor har du det fra?

8542297[/snapback]

8542440[/snapback]

Derfor er 5års reklamasjon gjeldende nå til en eventuell ny dom i høyesterett.

Lenke til kommentar

8542188[/snapback]

8542283[/snapback]

Hvor har du det fra?

8542297[/snapback]

8542440[/snapback]

Derfor er 5års reklamasjon gjeldende nå til en eventuell ny dom i høyesterett.

8542846[/snapback]

Dommen er ikke rettskraftig så lenge saken er anket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...