Gå til innhold

Xbox! Er det så bra som man vil ha det til??

SMARTGUY

Anbefalte innlegg

Har eid et PS2 ei stund, men fikk Xbox til jul med Sega GT2002 og et eller annet skateboard spill. Må si at dette ikke var særlig imponerende. Fargene vare dårlige. De var veldig blasse, og antialiasing syntes jeg var elendig. Har jeg kobla noe feil, eller skal det være sånn?

Min PS2 på samme TV ser mye bedre ut i fargene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har eid et PS2 ei stund, men fikk xbox til jul med Sega GT2002 og et eller annet skateboard spill. Må si at dette ikke var særlig imponerende. Fargene vare dårlige. De var veldig blasse, og antialiasing syntes jeg var elendig. Har jeg kobla noe feil, eller skal det være sånn?

Min PS2 på samme TV ser mye bedre ut i fargene.

thihih fanboy? Neppe :-)

Jeg har begge deler, og hos meg er det motsatt :wink:

Lenke til kommentar

Det kan hende tv'en din har et dårlig kamfilter (?), denne delen er jo i bruk når man bruker compositt. Vennligst ikke skyt meg om jeg tok feil her :p

Kjøp Advanced Scart Cable, som du finner her. Denne kabelen gir et ekte RGB signal til tv'en og gir et meget bra og totalt flimmerfritt bilde.

Sega GT2002 og Tony Hawk 4 (det du har?) har jo veldig bra grafikk begge to, så det ligger nok i kablingen eller tv'en din.

God jul!

Lenke til kommentar
Tittel: XBOX! Er det så bra som man vil ha det til??

den er bedre

Helt til jeg ser et spill rendert med 120 mill. polys/sec, så vil jeg si at den er dårligere enn det man vil ha det til. Og det er langt ifra den store game-console revolusjonen som MS osv. ville ha det til. Men ja, den er teknisk sett bedre enn PS2 - skulle jo bare mangle nå den: a) er 2 år nyere i teknologi og B) selges med totalt underskudd, i motsetning til Sony som tjener penger på sine konsoller.

Lenke til kommentar
Tittel: XBOX! Er det så bra som man vil ha det til??

den er bedre

Helt til jeg ser et spill rendert med 120 mill. polys/sec, så vil jeg si at den er dårligere enn det man vil ha det til. Og det er langt ifra den store game-console revolusjonen som MS osv. ville ha det til. Men ja, den er teknisk sett bedre enn PS2 - skulle jo bare mangle nå den: a) er 2 år nyere i teknologi og B) selges med totalt underskudd, i motsetning til Sony som tjener penger på sine konsoller.

Bra sagt :D

Lenke til kommentar

Har vel ingenting å si om den jar 15års nyere teknologi, eller 2års nyere teknologi, bedre er den uansett!

Jeg er enig med deg i at den er ikke utnyttet slik den burde, og vi skulle kunne forvente noe mer av den, men slik var også PS2 på sitt førstegenerasjonsnivå....

Jeg er enig i at PS2 er one hell of a console, men er det så jævlig vanskelig å kalle en spade en spade???? :-?

Lenke til kommentar

Sega GT har jo ikke så bra grafikk egentlig, kan ikke måle seg med f.eks. Rallisport Challenge etter min mening, så det kan jo hende det er det som er "problemet". Er enig i at Sega GT har litt "matte" farger ja, men nå må det sies at jeg også bare har en demo av spillet da. :)

Lenke til kommentar

er enig bidz, xbox er oppskrytt. hvor ble det av anti-aliasing supporten i opptil 1900x1200 oppløsning jeg gledet meg så mye til?

grafikken er ikke noe å skryte av heller, vil jeg ha god grafikk kjøper jeg heller en pc.

ps2 hadde blant annet tekken tag og timesplitters som de første spillene som kom ut, 2 spill jeg fortsatt digger.

xbox har? hadde jeg vunnet en xbox i en konkurranse så er det ikke ett eneste spill jeg ville spilt på den, men med tiden kanskje kommer det noe? jeg gleder meg sykt til starcraft ghost og kanskje jeg kjøper en xbox da?

Lenke til kommentar

hehe, er faktisk bare 1år forskjell mellom xbox og ps2.

ps2 kom i 2000 og xbox 2001.

poenget er at man ser ikke så stor forskjell på grafikken, p.g.a spilla ikke er lagd til å utnytte all kraften i xboxen.!

men ps2 har bedre spill utvalg NÅ. men xbox får bare bedre å bedre spill.

Halo2, Gothamracing2, Dead to Rights, Racing Evoluzione (apex)

blæh

Lenke til kommentar

Nå klarer jo ikke PS2 75mill polygoner sec i et praktisk scenario :roll: ...

Men det er fullt mulig at konsollene klarer å spy ut respektive 75mill og 300mill polygoner i sekundet - polygoner uten effekter (uten farger, filtrering, AA, Z-buffering, div. mapping-effekter osv.)

Men jeg synes ikke at Advanced SCART cable til XBOX ga noe bedre bilde enn standardkabelen (men jeg trengte'n pga. den optiske utgangen).

Lenke til kommentar

Det er noe som forundrer meg veldig: Bidz, El_Polla og andre PS2 fanboys snakker hele tiden om at grafikken på Xbox spill ikke er så bra som man de hadde forventet, og at spillene ikke er noe å samle på mye på osv. Men med en gang man går over til å snakke om PS2, ja da er ikke grafikken viktig i det hele tatt. Da er det gameplay for alle penga. :roll: Skjønner dere hvor jeg vil?

La meg si det sånn: Xbox har helt klart den beste grafikken. Dette kommer best til syne på de eksklusive spillene som har kommet ut til Xbox. Her kan jeg nevne Splinter Cell, Halo, Rallisport Challange, Amped, Moto GP, DoA3, Unreal Championship.

I kommende spill så er det enda mer tydelig. Her kan jeg nevne følgende: Halo 2, Fable http://www.teamxbox.com/screenshot.php?sid=393&gid=182 BC, http://www.teamxbox.com/screenshot.php?sid...id=9473&gid=420 Apex, Raven Shield, Panzer Dragoon Orta, DX 2, Steel Battalion, DoA Ex, Top Spin (sjekk ut denne), Brute Force, http://www.teamxbox.com/screenshot.php?sid...id=9538&gid=359 Midtown Madness 3, Ninja Gaiden, Rallisport Challenge 2, Fishing Live Online, http://www.xboxaddict.com/products/image.p...?Screen_ID=1421 Battlefield: 1942, http://www.teamxbox.com/screenshot.php?sid=2782&gid=21 Breed, http://www.eurogamer.net/screenshot.php3?n...l02b.jpgKingdom Under Fire: The Crusaders, DOOM III, Sea Dogs II, True Fantasy Live Online og http://gamespot.com/gamespot/filters/produ...,00.html?page=3 Perfect dark Zero

Hmmm, et par spill der ja. Regner med at de taler for seg selv....

Lenke til kommentar
Det er noe som forundrer meg veldig: Bidz, El_Polla og andre PS2 fanboys snakker hele tiden om at grafikken på Xbox spill ikke er så bra som man de hadde forventet, og at spillene ikke er noe å samle på mye på osv. Men med en gang man går over til å snakke om PS2, ja da er ikke grafikken viktig i det hele tatt. Da er det gameplay for alle penga. :roll: Skjønner dere hvor jeg vil?

Jeg er ikke fanboy!

La meg si det sånn: Xbox har helt klart den beste grafikken. Dette kommer best til syne på de eksklusive spillene som har kommet ut til Xbox. Her kan jeg nevne Splinter Cell, Halo, Rallisport Challange, Amped, Moto GP, DoA3, Unreal Championship.

Hmmm, et par spill der ja. Regner med at de taler for seg selv....

Rettelse: Splinter Cell er IKKE eksklusivt til Xbox, det er heller ikke: Rallisport Challenge (PC), Moto GP (PC, PS2, samt at MotoGP 2 er tilgj. på PS2. Unreal Championship er vel heller ikke eksklusivt til Xbox. Så det så.

Jeg har ikke nektet på at Xbox har bedre grafikk enn PS2. Poenget mitt dog, er at Xbox ble så jævla hypa opp av MS/pressen før den kom, at jeg tror folk ble litt skuffet.. for det var langt ifra den grafiske revolusjonen som det ble hypa opp til at det skulle være. Og det tror jeg de fleste er ganske enige om.

Og når det gjelder kommende spill, som du lister opp haugevis av, så er det jo fint og se på screenshots og tenke "wow".. for det første vet en ikke om de er tatt in-game eller ikke, for det andre så vet en ikke om spillet har framerate problemer, eller om det kjører på 30fps eller 60.

En skal _aldri_ stole på screenshots. Dette vet alle gamere. Pre-screenshots lyger somregel. Se bare på Unreal Championship.. ooooh. SE på den nydelige screenshoten.. fy faen rå grafikk.. joda, spillet kommer, og det har _SERIØSE_ framerate problemer generellt HELE TIDEN. Til og med et PC spill er sjeldent så jævli hakkete omtrent.

Screenshots betyr ingenting.

Lenke til kommentar

jcq, xbox er oppskrytt i grafikken. grafikken er langt ifra halvparten så bra den skulle være, mange av spillene er ps2 grafikk, noen faktisk dårligere. jeg bryr meg om grafikken i spill, men jeg bryr meg ikke om den er litt utdatert og ikke er den aller beste.

jeg er fanboy av ps2, alt annet ville vært unormalt siden jeg liker så mange spill til ps2, nå er det dark cloud og vice city jeg koser meg med.

hadde jeg fått xbox til jul er det ikke ett eneste spill til den jeg kunne tenke meg å spille, mitt tap selvsagt, men jeg har ps2 så det gjør meg ingenting.

alle har forskjellig smak, noen kjøper xbox pga grafikken, andre kjøper xbox pga spillene mens andre kjøper gc/ps2 pga spillene, jeg bryr meg ikke om folk liker ps2, gc eller xbox, men de som dere kaller fanboys som sitter og syter over at man må være dum for å kjøpe ps2 eller gc siden xbox er den beste maskinen har jeg ingenting til overs for. for meg teller spillene mere enn konsollen.

Lenke til kommentar

Rettelse: Splinter Cell er IKKE eksklusivt til Xbox, det er heller ikke: Rallisport Challenge (PC), Moto GP (PC, PS2, samt at MotoGP 2 er tilgj. på PS2. Unreal Championship er vel heller ikke eksklusivt til Xbox. Så det så.

Her snakker vi om konsoller. Merk konsoller! Da er det greit å nevne spill som er konsolleksklusive. Splinter Cell er verdt å nevne her fordi for øyeblikket er konsollekslusivt. Ingenting har blitt sagt om GC eller PS2 versjon. Hvis du har innsigelser, så kom med bevis. Rallisport Challange er KONSOLLEKSKLUSIVT. Sammenlikner du Moto GP til PS2 med Moto GP til Xbox? hahahaha :lol::lol: Prøv å se litt lenger enn til selve navnet på spillet. Unrela Championship ER eksklusivt til Xbox. Sjekk fakta før du uttaler deg!

Jeg har ikke nektet på at Xbox har bedre grafikk enn PS2. Poenget mitt dog, er at Xbox ble så bidige hypa opp av MS/pressen før den kom, at jeg tror folk ble litt skuffet.. for det var langt ifra den grafiske revolusjonen som det ble hypa opp til at det skulle være. Og det tror jeg de fleste er ganske enige om.

Hverken jeg eller noen annen kan gjøre noe med de forventingene DU hadde. Det blir helt dust å trekke inn de forventningen folk hadde. Hvordan kan du måle det. Jeg kan ha hatt forventinger om fotorealisme i alle spill, det er klart jeg vil bli skuffet da. Jeg og svært mange andre Xbox eiere er svært fornøyd med Xbox. Da var det vel tross alt verre med PS2. Sony lovet en revolusjon de også, men hva fikk vi? En PS1 med litt bedre grafikk.

Og når det gjelder kommende spill, som du lister opp haugevis av, så er det jo fint og se på screenshots og tenke "wow".. for det første vet en ikke om de er tatt in-game eller ikke, for det andre så vet en ikke om spillet har framerate problemer, eller om det kjører på 30fps eller 60.

En skal _aldri_ stole på screenshots. Dette vet alle gamere. Pre-screenshots lyger somregel. Se bare på Unreal Championship.. ooooh. SE på den nydelige screenshoten.. fy skitt rå grafikk.. joda, spillet kommer, og det har _SERIØSE_ framerate problemer generellt HELE TIDEN. Til og med et PC spill er sjeldent så jævli hakkete omtrent.

Screenshots betyr ingenting.

Det er deilig å forsvare seg på denne måten, er det ikke? Du snur og vender på ting, så det blir helt pinlig å diskutere med deg. Selvfølgelig er det sluttproduktet som er avgjørende, men et hvert seriøst spillfirma slipper screenshots som svarer til grafikken du vil se når du spiller spillet. Hva hadde ellers vært vitsen, hvis alle så at man åpenbart ble lurt når man så på et screenshot.

Han som startet denne tråden spurte om grafikk i Xbox spill, og da er det på sin plass å komme med screenshots til kommende spill også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...